jueves, 5 de noviembre de 2015

La entepierna del canguru

Ñavegaba yo ayeri pela rede d'internet cuando atopé dellos enllaces que llevaben a una mesma información. Unos monederos australianos de canguru. Pero lo destacable ye que taben fechos cola coyonera del animal en cuestión. A lo que paez véndense como suvenir pa los turistes. Vamos, que lo mesmo qu'un turista que visita Asturies pue llevar como recuerdu una miñatura d'un horru, una gaita o unes madreñes col llema "Recuerdo de Asturias", un viaxeru a les antípodes pue tornar con un monederu fechu col escrotu d'esti marsupial cola so figura grabada nél pa garantizar procedencia y autenticidá.

Pero lo que más  me llamó l'atención foi la reacción esprecetada de dalgunes persones. Diba dende los que lo calificaben como daqué porcaz hasta quien empobinaba pel camín de calificar tal corexa como propia d'un regustu morbosu sexual y coses asina. Entruguéme yo entós si esta xente escandalizao pararía a pensar que, dende los tiempos más remotos hasta l'actualidá, llevamos los humanos usando les pelleyes de los animales pa facer taparrabos, capes, gorros, zurrones, zamarres, botes, zapatos, bolsos...y monederos ente milenta artículos más. Y, arriendes d'ello, comemos la carne de los animales esfollaos y hasta los güesos echamos nos potaxes chupándo-yos con prestancia  la cañamina.

Pero tirando del filu gastronómicu inda hai más. Porque nesti Estáu que compartimos con otros pueblos tenemos llugares onde avecen a cocinar los tolanos de ciertos animales, guisu que llamen de "criadillas". Asina, de la mesma manera que nun chigre asturianu te puen poner unos bollinos preñaos o unes cacagüeses pa espeñicar mentes tomes daqué, notros llaos puen ponete los perendengues reproductores d'un animal buscando la to aprobación mentes los metes na boca pa rucalos como si fueren ablanes. Entrúgome entós yo ú ta la diferencia moral o ética ente comer les partes ñobles d'un herbivoru cuadrúpedu o facer un monederu cola entepierna d'un marsupial bípedu, porque por más que furo nello nun l'atopo.

Yo pémeque estes coses esplíquense guapamente acudiendo a les diferentes cultures qu'hai ente los pueblos d'esti mundu traidor. D'esta miente, trazos culturales qu'a nosotros nos puen dar perceguera son corrientes notros sitios y, al vies, coses que consideramos razonables dexen plasmaos a los d'otros llugares cuando nos visiten. Por poner un exemplu, a nós danos repunancia contemplar cómos hai sitios onde comen insectos turraos o hasta simplemente un guisu de cascoxos, pero tamién nos visita xente qu'arremiella los güeyos cuando nos ven comer oricios o llámpares, porque ellos considérenlos animales non comestibles.

En fin, qu'un asuntu como'l d'unos monederos fechos cola bolsa au lleven los tolanos los canguros machu tien la so migaya. Pero voi dexalo tar equí, porque nun me gustaría que, por enrollame enforma coles coyoneres d'estos marsupiales, se vos hincharen les...paciencies a los llectores d'esta bitácora. Si acasu encamentavos que si dalgún conocíu vuestru que tuviere peles antípodes australianes vos invita a una copa y a la hora de pagar saca un monederu d'estos, nun torzáis el focicu, nin refugués la invitación, nin lu miréis como si tuviere grilláu, que la cosa nun ye pa tanto. Y per hoi más nada. Haxa salú y hasta la entrada que vien.