viernes, 13 de noviembre de 2015

La cai La Merced de Xixón

La corporación xixonesa aprobó da-y el nome del que fora alcalde, José Manuel Palacio, a la cai La Merced de Xixón. La propuesta foi de Xixón Sí Puede y robláronla PSOE, IU y FAC.

Y armóse l'espolín. Vecinos y comerciantes opónense a lo que consideren un absurdu y un atropellu. Yo, ensin ser vecín del llugar, tamién lo considero asina.

Esta cai yá apaez documentada nel añu 1.702. La xente d'ellí de tola vida comenta que yá los sos antecesores familiares ñacieren nella. El nome ye de los más populares  y tradicionales de la ciudá xixonesa. Un nome históricu del callexeru de la Villa de Xovellanos.

Pa da-y un nome a una persona, cuando se trabaya de manera planificada, estúdiase qué nueves cais hai que bautizar y pónse-y el d'una. Evítase asina que  los ciudadanos tengan que cambiar les sos señes perdayures, arriendes de nun mancar sentimientos de naide.

Pero cuando se gobierna a golpe d'ocurrencia cométense patochaes como esta. Créase un problema onde nun lu había y fádiase a milenta vecinos. Como añadidura, fráyase un trozu de l'alcordanza colectiva de la ciudá.

El tema tien igua si se quier. Ponse-y el nome del ex alcalde a otra cai y resuelto. Pero pa ello hai qu'escuchar a la xente. Y que la clas política escuche a los ciudadanos quiciabes seya muncho pidir. 

Si nun se llogra caltener el nome a esta cai histórica xixonesa va ser una auténtica pena. Un pasu más nel camín del despropósitu políticu y del desaniciu cultural. Paga la pena denunciar la situación y rispir porque se dea marcha atrás nesti sinsentíu.

Baxen turbulentes les agües polítiques y nun sé si la ponte del sentíu común aguantará nesti casu. Oxalá que sí. Pero...

(P.D: La prensa recueye hoi martes, 17 de Payares, l'anuncia de la retirada de la propuesta del cambiu de nome de la cai La Merced por parte de Xixón Sí Puede. Poro, cabe esperar qu'esa cai, con más de tres sieglos d'historia, vaya siguir conservando'l nome nel futuru. Pues norabona).