domingo, 26 de abril de 2009

Coses que se cantaben...y canten.



Amagostasti castañes,

nun me covidasti a elles,

yá vendrás a que te faiga

otra macona d'estielles.



Llegasti de romería,

nun me traxisti perdones,

en viniendo les mayuques

maldita la que me comes.



Yá nun vuelvo a les andeches

porque nun tengo mesories,

préstame, neña, les tuyes

y coyeremos a soles.



El señor cura reñóme

y tiróme les oreyes

porque me voi a les moces

como'l llobu a les oveyes.



Cabrúñame la gadaña

y mángame'l garabetu,

esmesa un bracéu de yerba

y da-y de comer al xetu.



Mio madre como era probe

nun tenía pan que me dare,

fartucábame de besos

y lluego rompía a llorare.



Marchó Pachín pa la siega

y pel camín alcordóse

de la muyer y los neños.

Garró'l gadañu y volvióse.



Xunci les vaques, Ramona,

que nos vamos pa la yerba.

Cátame un zapicu lleche

que tengo seca la llengua.



La Soberana.

La que va pela Pedrera

cómo ximielga la saya.

Como yo fuera con ella

muncho más la ximielgara.





Dios quiera que nun me falten

una escudiellina fabes

y un garitín de boroña

pa poder acompangales.



Voi facete unos calzones

d'esos que llamen de pana

para que nun se te rocen

los co...xos van pa Santana.



Dicen que tienes tres gochos,

según pregona to ma,

y yo digo que son cuatro

contando al gochu to pa.



¿De quien son aquellos gües

que baxen pela caleya?.

Son los de Villaviciosa

que lleven sidra a Noreña.



De la raíz del manzanu

nació mio madre asturiana,

y yo como fíu d'ella

salí de la mesma rama.



Soi asturianu, señores,

la mio patria nun la niego,

que val más ser asturianu

que dir derechín pal cielu.



Pelo alto del puertu

nun pasa naide.

Sólo polvu arena

que lleva l'aire.



Cuando paso per Caunéu

digo al machu delanteiru:

¡Ai las fichas de Patriciu

nun son pa nengún vaqueiru!.



Regalástime un queisu

en señal de matrimoniu.

El matrimniu foi nulu,

tórname esi queisu al horru.



Yá nun me llamen la pendexona,

tres camises tengo agora.

Una tengola nel telar,

otra téngola por filar

y otra toi filando agora.



Probe Pachu, probe Pachu

te la pega la muyer,

colos cuernos que te ponga

un tinteru van facer.



Pase'l puertu de Payares,

pasélu con muncha pena,

porque dexé los amores

xunto a la Pola de L.lena.



Viva la xente minera

de Llaviana a Carbayín,

Pumarabule, Candín,

Saús y La Mosquitera.




(...Y asina milenta. ¡Ih.uh.ú!. ¡Sopla gaiteru!..)