viernes, 11 de diciembre de 2015

La contaminación atmosférica y el Ñuberu

La época de l'esporpolle industrial asturianu traxo tamién una abondante contaminación ambiental y, ente ella, l'atmosférica. Villes como la llangreana de La Felguera teníen daquella'l tarrecible títulu de capital de los fumos.

Dempués asociedió lo que persabemos: esbarrumbó la nuestra industria y bien de chimenees dexaron de soltar fumu, y hasta les de les cases particulares lo fixeron pola mor de sustituir les cocines económiques por otres de gas y vitrocerámiques. El preciu de la mengua industrial paecía acompañáu por un descensu de la contaminación atmosférica, pero...

Nestes dómines que tamos xorrecen noticies dayures sobre ñubes contaminantes qu'anubren les nuestres mayores ciudaes: Xixón, Uviéu y Avilés. El parque automovilísticu paez que ye al que se-y echen les culpes de bona parte del problema. Estos díes pasaos trancóse hasta dalguna entrada a la capital asturiana pa los vehículos de motor pa solliviar el tema.

Pero nun fai falta pescudar muncho pa descubrir que les causes de les ñublines contaminantes qu'anubren núclios de población de nuestro paez que non sólo son por aciu de los escapes de los coches. Apocayá cubríen Xixón borrines de partícules contaminantes. Procedíen d'El Musel, onde la falta de procuru nel tratamientu de materiales ellí depositaos fuera'l causante de la puxarra atmosférica. Semeyes na prensa y nes redes sociales muéstrennos vafaraes contaminantes surdíes de delles empreses. Y les entrugues vienen soles:¿tán cumpliéndose les normatives sobre la emisión de partícules contaminantes a l'atmósfera?, ¿eses normatives hailes y son suficientes p'amatagar los efectos contaminantes?. ¿Hai un enfotu real por parte de les autoridaes competentes por encetar el problema?.

Protesta la xente y con razón. Sólo nos faltaba a los asturianos volver a ser noticia por ponenos na vanguardia de la contaminación atmosférica. Les alministraciones dicen que van entamar a tomar midíes p'atayar el problema. Lo que pasa ye que, viendo cómo funcionen les coses n'Asturies, la rocea a que quede too ente dolco y la media manga ta, pienso yo, xustificada.

El clima anda revueltu pol aquello del cambiu climáticu y dacuando tenemos períodos onde les ñubes nun asomen pel cielu. Cuando'l tiempu soleyeru se prolonga más de la cuenta la posibilidá de que los fumos y partícules contaminantes s'asitien como una sombriella enriba de les nuestres villes y ciudaes aumenta enforma. Y, al final, en plenu sieglu XXI resulta que la lluvia sigue siendo ente nós un de los remedios mas afayadizos y fiables escontra d'esa contaminación qu'anguaño padecemos. 

Pues nada. Entrín y non los responsables de poner torga a los procesos contaminantes nos demuestren la so competancia pa ello, vamos tener que volver a los campanarios como antiguamente  y tinglar les campanes. Pero non pa que torne'l Ñuberu per onde vieno, sinón pa que venga per onde tornó cola muga que nos enfresque l'ambiente. ¡Ai, hom, qué país...!.