miércoles, 26 de agosto de 2015

Caleyando dayures

Saliendo del asfaltu hai bien de caminos pa caleyar. Carreros, siendes, carriles. Adiéntrense en monte, culebrien pela marina. Tapizaos pola fueyarasca, la tierra pisao, calzaos con llábanes y regodones. Caminos onde perdese pa observar, dedicanos tiempu y espansionar.

Siempre nel requexu más inesperáu pues ver una utre allarribones, o un rebecu paciendo pa escontra una peña, o atopar el mesmu rastru del osu. Porque los caminos de tierra, piedra y foyarasca siempre lleven ayuri. Al animal xabaz, a la faya centenaria, al carbayu, a la nozal que ximielga'l ramaxe cabo'l ríu. Tamién al arrecender del ocle que va dexando la marea y a nortiar allalantrones un pesqueru banciando ente les foles.

Pel nuestru país asturianu tenemos bien de siendes señalizaes con marques pintaes, paneles, postes, fitos...Al traviés d'elles podemos aportar a milenta paraísos que frayen  la monotonía de lo cotidiano y suéltennos los arcoxos del pensamientu dexándolu esnalar.

Caleyando dayures empobinamos a la busca d'otres metes bien estremaes a les de la rutina diaria: al picorotu onde peñera la utre o l'aigla, al mayáu onde paz el ganáu, a la vieya faya que vixila la fonte, a la capiella col texu centenariu, al afalagu de la brisa mientres agüeyamos los cachones romper na pintalarrama d'islles y cantiles. 

Y son eses otres metes les que van ayudanos a avanzar, pali que pali, nel conocimientu aposentáu de lo que nos arrodia y de nós mesmos,  pa reflexonar y esparder, p'afondar nesi otru camín vital finxáu por eses dos entrugues qu'arrecostinamos desque los humanos facíemos galanes: d'aú venimos y pa ónde enveredamos.