jueves, 10 de diciembre de 2009

L'Arte Asturianu como metáfora.


Pal Arte Asturianu o Perrománicu Asturianu cuerren malos tiempos.

Pues el casu ye que lléguennos nueves anuncies del so abandonu y del desinterés por curialu d'aquellos que debieren. En definitiva, lo de siempre.

Pa más inri los sos monumentos formen parte de la declaración de Patrimoniu de la Humanidá. Vamos, que ye como si fuéremos depositarios d'una ayalga cultural pa los güeyos del mundu.

Pero nin con eses. Nin siquiera funcionamos a esi nivel tan básicu. El desdexamientu anubre de finxu a finxu esta tierra. Ye xeneral y algámalo too.

Tal paez que lo que pueda pasar con esti patrimoniu fundamental de la nuestra cultura ya historia nun-y importare a naide. Nin a les instituciones polítiques, nin a les relixoses, nin a los partíos, nin al mundu la cultura, nin a la xente...

A naide. La situación de desamparu del Arte Asturianu, del Prerrománicu de nuestro, supón una metáfora auténtica de lo que güei ye Asturies:

L'abandonu y la deserción xeneral de la nuestra propia identidá. La falta de chapeta. L'ausencia de vergoña. La vocación decidida de nun ser naide.