
Nun ye ello pa guirriar ente ixuxús, pero tampoco pa dexalo como anécdota ensin importancia. Tamos equí ante la imaxe del usu simbólicu y normalizáu d'elementos identitarios del país que, nel casu concretu del idioma, ye fundamental pa la so supervivencia.
Una institución nun ye un llagar onde se celebra una espicha o la barraca d'una fiesta de prau, sitios dignos y prestosos, pero informales y alloñaos de lo solemne. Cuando un idioma o un elementu cultural algama una presencia institucional revalorízase a los güeyos de la población y empecipia a derromper el camín que lu lleva a asitiase ente lo socialmente "importante". D'otru llau, si esa presencia queda no meramente testimonial y nun consigue continuidá acaba quedando arrinconada nel baúl del olvidu y esborrándose la so buelga.
Pa qu'un idioma o una cultura d'un determináu país puedan tener un futuru vidable resulta imprescindible qu'empobinen pela sienda de la dignificación social. Una dignificación que lleve a esos elementos llingüísticos o culturales a que la población los consideren tan importantes como cualquier otros procedentes de fuera. Nel casu asturianu ye perfácil de constatar que l'idioma propiu y los rasgos culturales autóctonos minusvalórense y apostálguense de contino en favor de llingües y cultures ayenes que la xente considera de más nivel y importancia sociales.
Les intituciones son caxes de resonancia mui importantes qu'impulsen lo que nelles se ve proyectándolo a la sociedá. Poro, la presencia institucional de la nuestra llingua y cultura ye un finxu importante a alcanzar nel camín de la dignificación de les mesmes. Pero siempre que los pasos daos s'observen dende la prudencia y ensin echar les campanes al vuelu. Tovía tamos faciendo galanes nesa necesaria presencia intitucional de lo nuestro y el llabor por facer que tenemos per delantre preséntase perdifícil y descomanáu.