
De los tiempos que conocemos el discursu de qu'Asturies muerre. Que los rasgos culturales propios de so esboróñense y despíntense hasta facese irreconocibles. Que son otres llingues y otros vezos lo que güei-y cuaca a la xente. Y nun ye que too ello seya mentira. Hai esbarrumbe. Hai un dir picu abaxo que se restrexa dende cuantayá...
Pero tamién hai cultura y llingua propies alitando enagora. El desaniciu milenta vegaes anunciáu nun se perfixo inda. Dicho d'otra miente, ye una evidencia qu'anguaño puen observase, dayures, los rellumos de lo que foi y tovía ye esti país.
Y ehí tán el retu y la xera que nos finquen a les xeneraciones qu'actualmente heredemos esta tierra. Enfotanos en qu'esos rellumos nun amortezan. Pero non sólo eso. Tenemos delantre'l descomanáu retu y la perimportante xera de dir recuperando lo qu'esboroñare, lo que quedare nel olvidu, lo que se sumiere tiempu atrás y, xunto colo que llegó a nós y les nueves aportaciones que seyamos a amestar nel presente, da-yos proyección nel futuru.
Podemos entruganos entós: ¿pero ye eso posible?. Esta identidá esfarrapada en bien de casos qu'heredemos ¿tien igua?. La mio rempuesta ye que sí que la tien. Ello, claro ta, siempre que pongamos voluntá y enfotu nello. Desterrando definitivamente esa indiferencia y esi desdexamientu que llamentablemente y davezu amosamos hacia les coses nuestres mientres arranamos como paletos pampirolos por tolo que venga de fuera como si, por esi sólu fechu, yá fuese meyor y superior. Aventando lloñe'l claru complexu d'inferioridá que nos enguedeya ya inmoviliza tantes vegaes.
Sí, miániques. Ye posible afitar los rellumos qu'entá queden d'esti país y convertilos en tou un rescamplíu qu'allume y guíe'l camín de siguir conservando y utilizando les nuestres erbíes culturales a les xeneraciones futures de nuestro. De nosotros depende facelo posible y nuestra ye tamién la decisión de puxar por echar arriba toa esa bayura patrimonial cultural y llingüística heredada o dexala sumise, definitivamente, nel abandonu.