Una de les representaciones más célebres de la cueva del Pozu'l Ramu (Tito Bustillo) ye un panel au figuren una serie de cliques. Nes coraes de la tierra lo femenino allúgase nel so simbolismu máxicu.
Ye perconocida na nuestra cultura tradicional la cigua, amuletu normalmente talláu n'acebache, anque tamién fechu en coral o en plata, onde apaez un puñu zarráu col deu pulgar asomando pente l'indiz ya'l mediu. Esti amuletu revieyu y conocíu dayures notres civilizaciones y llugares del mundu dende cuantayá nun ye otra cosa que la representación del sexu femenín y emplégase ente nós pa oxar al mal del güeyu principalmente.
Apaez arrecoyíu pelos investigadores del nuestru folklor tradicional el vezu de que la muyer arremangare les sayes pa enseña-y la so fañagüeta al diañu como manera d'esconxuralu y facelu fuxir. Otra vuelta tenemos esi papel protector de lo femenino apruciendo al traviés de l'alcordanza popular.
Son tres exemplos que me vienen en pelondines a la mente y que talo paecen amosar una creyencia ancestral na capacidá del sexu femenín pa protexenos de lo maligno, de lo escuro y tarrecible. Lo femenino como maxa y protección. Tou un tema pa reflexonar sobre los vieyos sustratos culturales de los que venimos.