Pues ello ye que tamos pel antroxu. Col domingu'l gordu y el martes d'antroxu. Y, claro, per estes feches suel pasar a visitame Sidru'l Guirriu, xingando los cencerros y blincando cola piértiga. Asina qu'hoi téngolu equí papando unos frixuelos que fixi y dándo-y a la parpayuela comigo.
-Andes gayasperu hoi, Sidru, nótase que tas no tuyo.
-Sí, Xanu, ando de mazcaraes ivernales y, per estes dómines, antroxando a embute.
-Mialma que tienes razón. Anda la xente amazcarao per ende, faciendo moxigangues, asonsañando, armando folixa...
-¡D'eso se trata, hom! ¡D'eso se trata! Y tamién d'andar de pitances, que lo de la comedera ye propio dafechu del antroxu. Potaxes, tortos, picadillu, callos, picatostes, frixuelos...¡meter pal butiellu de tola metralla!
-¡Nun me digas nada, Sidru! Que, magar teamos papando unos frixuelucos, namás que con sentite mencionar too eso empicipio a naguar de meter mieu...
-¿Y tu nun te marutes, Xanu?
-Home, yo avezo a amazcarame d'humanu si pinta que baxo pa la villa, anque cuantisimayá que lo faigo raramente, porque ando en plan vagu y prefiero que me cuenten les novedaes de perdayuri les amistaes que vienen d'allá a visitame.
-Pues yo ando yá un poco derrengaú, porque llevo de comedia dende primeros d'añu y de too se cansa. Asina que voi ver si, col entierru la sardina, voi descansando yá, que de blincar y facer sonar los cencerros yá voi sobráu abondo.
-Y dempués del antroxu vamos entrar na Cuaresma y, un puquiñín más alla, va facer galantes la primavera.
-Sí, Xanu. Los árboles más primerizos yá escomencipien a echar brotos y a floriar. La viesca va dir, pali que pali despertando y los páxaros a entamala colos ñeros y les puestes. Pero bono, que tovía tamos pel iviernu y esti añu, malaya'l llobu que-y pudo fincá'l diente, como diz el dichu, porque ta viniendo un iviernu a l'antigua usanza y como tien que ser.
-Tienes razón, Sidru. Y eso ye perbono. Que les estaciones vengan como tien de ser va en beneficiu de la ñatura y de nós mesmos. A ver si sigue la racha y la primavera vien a selo de verdá. Y agora, como veo que los frixuelos van acabándose, vamos con otra cosa.
Entré pal caborniu y salí entós con una pota con picatostes. Y, al veles, ponse Sidru'l Guirriu:
-¡Rediósla, Xanu, que con tanto meter pal butiellu nun voi ser pa xingar cencerru dalu nin blinacar gota!
-Nun te preocupes, hom, que n'acabando tócate dir cuesta abaxo y va resultate más fácil. Eso sí, ten cuidao nun zarapicar ¿y aportar hasta la villa a arrollicones...!
Y equí siguimos tovía un cachu más dándo-yos a les caxaes y a la llingua. ¡Ah! Y ¡Antroxu fuera!
