sábado, 9 de febrero de 2019

D'unidaes patries y constituciones

Sálense-yos los güeyos de les poces col aquello del bable. Dicen qu'enantes de permitir un rispiu d'avance nel tema hai que pasar penriba del so calabre, como si reivindicar l'idioma propiu d'Asturies fuere lo más dañible qu'enxamás vieren.

Les autonomíes rínchen-yos de tala manera a les oreyes que nun son a soportalo. Considérenles una estructura estatal retrógrada qu'hai que desaniciar darréu. Nada de remanar dende elles asuntu dalu. Les cuestiones de lo público han de llevase dende l'Estáu central. Y el modelu del mesmu tien de ser el mesmu del réxime anterior, centralista dafechu, porque, nel fondu, los principios del movimientu nacional muévenlos a ellos a la hora de sintir y de pensar que da perceguera velos.

Esbabáyense por  conxelar les pensiones. Dicen que ye insostenible pagar tantísimo a esa xente que, en bien de casos, acaben frayaos pa llegar a final de mes.

Xubir el salariu mínimu ye pa ellos un atentáu escontra esi sistema económicu que saquiaron per décades, con trafuscos de toa mena, salida de capitales, rescates bancarios y corrupteles a magüeyu. Pero qu'un trabayador, pongamos que mozu, tenga un salariu que nun-y faiga falta pidir perres en casa pa poder ser autosuficiente, ye una barbaridá y una burrada que fai taramingar los pegoyos del sistema.

Pa ellos les muyeres son tan foínes y desagradecíes que nun-yos basta con vivir arreyadines a la cocina y con parir criatures como coneyes mansolines. ¡Ca!. Pues pa ellos resulta evidente que si'l sistema de pensiones nun se caltién ye por culpa de que nun quieren tener un puñau de neños y, pa detrás, tienen el descaru d'albortar y too. Asina que si los pensionistes nun quieren ver cómo queden ensin cobrar que-yos encamienten a les muyeres que se tienen que poner a parir criatures como cuentu risa y chute.

Y asina podríamos siguir enriestrando exemplos a esgaya. Pero nun ye la mio intención atorollar al llector hasta empalagalu Y basta con esta esbillina. Asina que resumiendo, ello ye qu'unes fuerces polítiques con unes zunes nidies al textu constitucional vixente anguaño, anden estos díes echando gafures pela boca y convocando manifestaciones en defensa de la "unidá d'España" y de la "Constitución". Una unidá  sofitada nel uniformismu, el recorte de drechos sociales y el tentetiesu. Y una constitución que ye pa ellos otra mui dixebrada de la esistente y mui xuncida a los principios fundacionales del anterior réxime.