viernes, 11 de abril de 2014

Asturianos: de fidalgos con montera a vasallos en porrica

Les tierres del norte peninsular tuvieron d'antiguo l'aquello de considerales llugares de fidalgos. Allá pel sieglu XVI nada menos qu'un 80% de la población asturiana considerábase d'esa condición, magar una bona parte d'ello viviere cola corexa fecha una llaceria.

Escurque foi esa una de les causes pola qu'en tiempos pasaos los asturianos llevaben a gala nun quitar la montera en sitios zarraos, como por exemplu nos oficios relixosos na mesma ilesia. Tuvo que permediar la ordenanza pertinente pa obligar a los antiguos a quitar la montera nesos llugares. Y empicipiemos entós los asturianos a quitala, resalvando al gaiteru que, como reliquia de tiempos casi remotos yá, sigue anguaño con ella puesta.

Y a lo meyor foi esi'l principiu d'una serie de llaceries posteriores. Entamemos quitando la montera. Dempués a reínos de los vezos culturales nuestros, a refugar la propia llingua y asina sucesivamente hasta aportar a güei en qu'andamos práuticamente en porrica. Porque esto cabero ye lo que nos ta asocediendo actualmente. Tamos siguiendo amomiaos lo que nos manden perdayuri, por fato que pueda ser, al empar qu'abandonando o refugando lo propio, y quedando desnudos y albintestate. Comprobando empampirotiaos cómo apodrigaña tolo nuestro. Cómo vamos, día a día, quedando ensin país.

Asina que de ser tierra de fidalgos arguyosos de llucir la tiesta cubierta cola montera pasemos a convertinos nuna xermandía de vasallos coritos y escorrexaos por tou quisqui que fixe los sos oxetivos destructores en nosotros y na nuestra patria asturiana. Esta ye la situación actual au tamos y el futuru que podemos acolumbrar nel finxu'l cielu. Y too emprimó por un xestu que, quiciabes, paeciere entós ensin mayor relevancia. Aceutando vezos y órdenes foriates y quitando un día la montera...