Toos persabemos les tirries ancestrales que nos profesamos los que tamos d'esta mano del sucu que separta los que quieren un futuru pa esta nación de los que la quieren camudar nuna fastera atlántica col futuru peslláu.
Nesi aperrillanos de contino practicamos xeres abondes. Dende sopelexar bilordios dayuri, pasando por escurrir toa mena de llevantos y acabando pol insultu llisu y llanu. Poner exemplos ye fato y pérdida de tiempu, asina que voi aforrame amesoriar dellos.
Y, magar pueda suponer dar voces en castañéu otra vegada más, quiciabes seya'l momentu de parar d'una vez y enfotanos en mirar caún los trapos puercos que tenemos en casa p'abogadalos, envede rebuscar nes cases ayenes los de so p'asoleyalos perende.
Podíamos entamar guapamente por axeitar una "xermandía de non agresión", esbrexando por enterrar vieyes zunes y poniendo tol remangu por zarrar feríes engafentaes cuantayá. Camiento que toos díbamos salir ganando col cambiu.
Pensái qué prestoso tien de ser pasar per delantre la casa d'esi vecín que siempre isaba'l perru pa contra ti y comprobar que yá nun lo fai y, pa detrás, hasta cuando ta pa la mano, pue da-y por apurrite un canxilonáu d'agua pa que mates el secañu.
El casu ye qu'últimamente arruxida enforma tol tema de los alcuerdos de mínimos, xuntances y demás. Pero almeyor fai falta una premisa previa. Entamala con una xermandía, un pactu non esplícitu, de non agresión. Camudar darréu y dafechu los comportamientos y discursos belixerantes y enterrar definitivamente les gafures, obleros, mexacanes y tentaciones de toa mena pola apurridiella, palu nuna mano y chaqueta na otra, recordando'l final de les vieyes romeríes.
El camín pa entendenos toos ta ehí delantre esperando pola sestaferia. La verdá ye qu'andamos endagora en pañales. A ver si puxamos pa iguar esa xermandía a la que me refiero y entamamos a facer galantes. Dempués a caminar. Y hasta pue que dalgún día hasta a entainar y too.