martes, 17 de febrero de 2009

Come más fabes, Pachu.

De xemes en cuando dende los despachos de la Xunta Xeneral apúrrennos perles cultivaes que nun sé si porque'l personal yá nun-yos fai casu, o porque cuando tas avezáu a sentir babayaes desque te llevantes hasta que t'achuques, una más nun la notes.

Ello foi qu'esta vegada'l conseyeru de turnu encamentaba al traviés de los medios de comunicación peselbristes que una medida amañosa pa salir de la crisis yera que xubilaos y prexubilaos consumieren más. Quciciabes lu traicionare'l sucosciente porque, a lo meyor, que nun lo afirmo rotundamente, neses clases sofítase una bona montonera de los votos que caltienen el réximen al que la puñeflera crisis pue facer taramingar. De toles maneres, de xuro qu'hai ente esta xente dalgunos que cobren de dos mil a tres mil eurucos p'alantre al mes y quiciabes puedan echar la gabita solicitada. Pero camiento que tamién los debe haber que nun son algamar el mileurismu, y estos pocu consumu adicional van poder facer.


Lo que quiciabes-y faltó amestar al ocurrente ye per ónde había qu'entamar a consumir. Y reflesionando sobre l'asuntu, paezme que'l cogollu la cuestión ye entamar a comer más. Vamos, el doble, por exemplu. La cadena qu'empecipiaría asina ye evidente:


Al comer el doble, hai sobrepesu. El sofá onde vemos la tele va quedar pequeñu y ehí tenemos al primer beneficiáu, el de la mueblería. Si'l coche ye vieyucu pue notase que yá nun tira como antes ya'l vendedor del concesionariu va agradecelo en forma. Tamién la ropa va quedar pequeña y ehi ta'l probe de la butique d'enfrente pingándo-y la mixuela de ver pasar la xente. Escaecíaseme, por supuesto, la mayor venta de les tiendes de comestibles y mayor pedíu a los suministradores. Si'l fartón cansa del sobrepesu pue dir al médicu a ponese a dieta y mandalu a por un adelgazante de la que-y aconseya facer deporte. Matamos entós tres páxaros d'un tiru: dámos-y de comer al de la farmacia, al de la tienda de ropa deportiva y al del xinasiu si pintare tamién.


En fin, qu'a lo meyor tengo que me contradicir y da-y la mio cordial norabona al señor conseyeru porque igual tuvo una idega brillante y yo toi escarabayando tontaes fefugándola. Asina que si tenéis dalgún en casa que cobra y nun trabaya yá sabéis... Arriendes d'esto podíamos tamién sacar un nuevu gritu guerreru p'amestar al tradicional "¡Ixuxú!" o al más modernu "¡Puxa Asturies!", que podría ser guapamente:


"¡Come más fabes, Pachu!".