miércoles, 17 de mayo de 2017

Tampoco quieren la gaita

Siendo un rapaz conocí una asturianada que na parte final contaba cómo unos municipales queríen llevar al cuartón a un paisanu por pasiar per Xixón con unos xatiquinos a los qu'acusaben de desempiedrar la carretera. Un cantar graciosu con un final que facía sonrir, pero qu'enxamás podía imaxinar que se trataba de toa una premonición.

Hai bien d'años na ciudá Xixonesa acabaron coles tradicionales sardineres que vendíen el pescáu al pie de la rula antigua, nel anguaño puertu deportivu. Pensé entós que, pese al discursu oficial de la midida, nel fondu tratábase de desaniciar un rasgu popular y típicu de la ciudá que molestaba pa  dar una imaxe cosmopaleta y finolis d'ella.

Y tal paez qu'acertare. Años dempués, el puntu mira punxéronlu na sidra. Quiso prohibise echalo nes terraces de los bares porque fedía a les fines ñarres de la xente que se bañaba en colonia pa dar un golor futurista y modernu a la ciudá.

Agora vienen con una nueva truñonada. Esta vegada multaron a unos gaiteros con 200€ cadún por tocar en plenu día na cai. El motivu de la sanción ye que'l son de les gaites perturba'l descansu de los ciudadanos xixoneses.

Nel fondu de toes estes cuestiones alcuéntrase lo de siempre y yá denunciao unes cuantes vegaes nesta bitácora: el cosmopaletismu y l'autoodiu. Dos armentíos que cuando xuncen tiren per un carru qu'estrapaya ensin contemplaciones cualquier fechu cultural que tenga'l pecáu orixinal de ser asturianu.

Entrúgome yo qué sedrá lo siguiente. Si acasu prohibirán triar la ciudá calzaos con madreñes por perxudicar les baldoses de les aceres. Si multarán por llevar una montera picona o un pañuelu añudáu a la candasina por atentar escontra'l decoru nel vistir. O si sancionarán fuertemente a quien suelte un "ye" delantre d'una ventaniella del ayuntamientu por producir otitis al funcionariu de turnu.

¡Si'l Presi o'l Gaiteru Veriña llevantaren la cabeza!.