sábado, 6 de mayo de 2017

Suspensu n'autovaloración y marketing

Va tiempu publicaben los medios de comunicación la noticia de qu'Asturies yera la comunidá autónoma onde la xente taba menos dispuesto a trabayar por cuenta propia y más inclinao a facelo na alministración pública. Escurro qu'ello pueda debese al gran pesu que'l sector públicu tuvo -y enagora conserva daqué- na economía asturiana y tamién al avieyamientu d'una población onde les prexubilaciones y xubilaciones tienen un pesu bultable na nuestra sociedá.

La poca presencia de cultura emprendedora crea otres zunes cuando s'axunta a una baxa autoestima como colectividá y a pensar que lo fecho fuera tien de ser, por esi simple fechu, meyor que lo de casa. Ye perfácil de comprobar lo poco que se valora lo autóctono. Y tamién lo mal qu'andamos de markenting a la hora de dar a conocer dientro y fuera los productos del país.

Y el tema ye que nun ye too ermo lo que s'observa ente nós. Nun ser la mapa de les iniciatives ye una cosa y nun tener nenguna, otra. Sedría fato inorar qu'hai xente moviéndose en diverses estayes económiques. Arriendes de la sidra, espoxiga la viticultura, la cerveza artesano, trata de recuperase y de potenciar la escanda, los embutíos, los quesos, el cultivu d'ostres...too ello por poner un garrapiellu d'exemplos vinculaos cola alimentación y la bebida.

Pero ¿valoramos lo que se vien faciendo en casa?. ¿Sabemos promocionar y vender lo que facemos equí?. Como dixi enantes, yo creo qu'acoxamos en dambos casos. Tarrezo trayer otra vuelta, pa exmplificar, el tema del cachopu, pero vien como aniellu al deu. Esti platu de la nuestra gastronomía consiguió trespasar les nuestres fronteres y dase a conocer per tol Estáu. En cualquier otra comunidá rinflaríen de contentu, pero equí resulta mui corriente comprobar cómo hai xente que lu pon pingando. Tal paez qu'hai ente nosotros un regustu morbosu por poner palos nes ruedes de tolo que rueda de manera chusca. Otru exemplu tenémoslu colos vinos asturianos. Tovía hoi, magar l'esporpolle evidente del sector y del cada día mayor reconocimientu y premios internacionales algamaos, sigue habiendo bien de xente asturiano qu'afirma que ye pistraca, caldos de pocu valor y rasposos. El guiase polos prexuicios y la baxa autovaloración son la cuna d'estos comportamientos.

Cuéntennos que'l mercáu de la sidra, fuera de les llendes estatales, ta siendo ocupáu pola producción vasco. Hasta colen pa esta comunidá xoyes etnográfiques como son llagares centenarios asturianos. ¿Culpa sólo del desdexamientu más qu'evidente de la nuestra alministración o hai daqué más?. Lo asturiano conozse poco y mal fuera de la nuestra tierra, pero cuando se dediquen recursos públicos pa promocionar lo foriato como, por exemplu, inundando los nuestros conceyos con feries d'Abril, difícilmente vamos vende-y a daquién lo fecho en casa.

Fáltanos afondar más na capacidá d'iniciativa, tamos a años lluz d'autovaloranos empozaos como tamos nel más destructivu autoodiu, y vendémonos mui mal nel esterior. Quiciabes muncha xente siga pensando que nun fai falta nada de too ello, porque va apaecer papá Estáu y va iguanos la situación económica creando equí puestos de trabayu a embute. Pero non, eso nun va asoceder. Y si hai xente que sí lo piensa -que miániques que lo hai- entós igual tenemos qu'añadir otru elementu gafu pa cola nuestra economía: l'enfotu por vivir nuna nube aisllaos de la cruda realidá. Pero esi yá ye otru tema. Y bien gordu, mialma.