sábado, 18 de marzo de 2017

¿Salú o negociu?.

De magar perfixeron lo que yo llamé nel so día la "cruzada sardinera", pola mor de la prohibición de vender pescáu fresco de la rula poles sardineres que percorríen los pueblos y villes nuestres cola sida de curiar la nuestra salú, nun tuvi nada claro ónde taba l'enfotu alministrativu por vixilar la nuestra salubridá o hasta ú fozaba nel asuntu'l porgüeyu económicu de ciertos negocios.

Muncha xente asturiano criémonos con lleche que nos vendíen acarretao dende les aldees y que fervíemos pa tener seguridá al consumilo. Comimos pescáu que pregonaben les sardineres que lo trayíen dende les rules. Tastiemos quesos, requesones y mantegues que les paisanes vendíen nos mercaos endolcaes en fueyes de berza. Y asina podíemos siguir enfilando exemplos.

Pero los tiempos cambien y les normatives alimentaries y sanitaries tamién. Asina, aquella lleche y aquellos quesos nun puedieron siguir tresnándose como antiguamente. El pescáu dexó de vendese peles cais y cases en carricueles. Y la nuestra salú supónse que quedare blindada de gafures milenta.

Y el casu ye que cuando vas hoi a mercar dalgún productu observes clisáu nes etiquetes que vien atarraquitáu de conservantes, anilines, emulsionantes, collorantes, edulcorantes, aditivos y toa una carrapotada de sustancies mui llegales elles y que les autoridaes dan por bones y que nun perxudiquen la nuestra salú. Arriendes de los pesticides y plaguicides que se vienen usando y de la contaminación galopante de les agües fluviales y marítimes, pero que nun impiden anguaño la comercialización de productros alimentarios a gran escala.

Pero lo cierto ye que tamién dacuando apórtennos noticies d'intosicaciones y hasta andancios que lleguen a costar la vida a persones (colza, vaques lloques...), incluyendo anuncies de lo peligroso que pue ser tomar ciertos alimentos que nos decíen que nun facíen dañu apocayá.

Asina que, dexando afitao qu'hai que poner procuru na ellaboración y manipulación de los alimentos, tampoco nun tengo yo nada claro que dalgunos d'esos productos que tomamos actualmente seyan más sanos qu'aquellos que consumíemos de rapacinos. Y tampoco nun tengo yo nada claro que, tomando unes precauciones básiques, consumir la lleche y los quesos de les nuestres aldees o'l pescáu vendío a l'antigua manera ambulante tuviere que tener consecuencies tarrecibles pa la nuestra salú. Poro, hai vegaes que reflexonando sobe toes estes coses, acabo entrugándome hasta ú llega l'esmolecimientu pola salú de los nuestros cuerpos per parte de los organismos pertinentes o hasta ónde algama la mano allargada del porgüeyu, la competencia y el negociu.