jueves, 20 de marzo de 2014

Sicópates, sociópates, y poder

Sólo dende comportamientos sicópates y/o sociópates soi a entender les decisiones polítiques que se tomen dende instituciones y que namás que sirven pa fraya-yos les vides y arruina-yos el futuru a miles de persones diariamente. Ye esti un pensamientu que me  rula pela cabeza va tiempu y qu'espreso completamente en serio. Nin ye una graciosaa, nin vo de tremendista. Non.

Porque esa rellación ente personaxes con tendencies a la sicopatía y l'enfotu por esguilar peles estructures del poder, del tipu que seya, ye un pensamientu con raíces perdayures y que yá sentí dicir y lleí tamién en xente abondo más preparao que yo nestos temes.

Que podamos -yo toi convencíu dafechu de que lo tamos- tar representando'l papel de cobayes humanes pa esta triba d'alloriaos algama unes proporciones pergraves y pon picabaxo munchos de los nuestros plantegamientos con respeutu al poder y, más en concreto, al poder políticu.

Centrándonos concretamente na estaya política ehí tenemos eses decisiones tomaes dende tou tipu d'instancies y instituciones qu'esbarrumben a diario les vides y proyeutos de miles de persones. Unes decisiones que naide ye quien a entender, que son prescindibles, y que de nun se tomar, evitaríase proporcionar un dañu descomanáu y brutal. Pero tómense contra vientu y marea, execútense, y esparden la llaceria per tolos requexos.

Conocemos perbién el dibuxu del sicópata o sociópata que fai dañu permediando la sangre y l'asesinatu. Ye'l tipu de xente qu'identificamos como talos. Pero quédanos oculta esa otra parte formada polos sicópates de paxellu y corbata, que s'asitien na estructura del poder, que controlen unos recursos enormes, y que mueven los filos de grandes mases de ciudadanos que los envidien, aplauden y idolatren, al mesmu tiempu que los sos idolatraos estrocen les vides d'una cantidá tán grande de persones que fai amoriar.

Dende esi poder, dende eses estructures polítiques y económiques, estos sicópates dexen a la xente albintestate, ensin recursos económicos, estrúyen-yos hasta escosa-yos los medios de vida, llévenlos a la ruina económica, pero tamién moral y síquica camudándolos y convenciéndolos de que son un felpeyu inservible na sociedá. La enfermedá mental, la malura física, l'aforfugu insoportable de nun atopar salida... y el suicidiu, la droga llegal o illegal, la tresformación de ser persona a ser refugayu. Y ye ehí, onde'l sicópata del poder algama l'éstasis, el gozu cimeru, l'oxetivu consiguíu de depredador.

Y, evidentemente, bregar con esa xente ye casi una utopía. Porque nin sienten nin padecen. Nun tienen un llugar na so personalidá p'abellugar sentimientos y, en consecuencia, apelar a esos sentimientos, a la caridá, a la humanidá p'ablanda-yos el corazón ye una xera que acaba ente dolco y la media manga. Namás que valtándolos d'esos puestos de poder puen llegar l'aliviu y la solución. Si nun ven perclaro que puen quedar ensin el so gurugú dende u esñicen a les vícimes, y qu'entós l'asuntu yá entama a pinta-yos mal. Entós puen ceder na so cacería, pero... col tiempu y a la postre, van tornar al so llabor depredatoriu. Llograríamos entós un sitiu pa alendar, pero una solución namás que temporal.

Tamos anguaño somorguiaos nuna situación bautizada como crisis, considerada por bien de xente como estafa y que, ente otres munches visiones más del enguedeyu, pudiere sirvinos, guapamente, pa reflexonar sobre lo anterior. Porque sobre esta situación que tamos padeciendo actualmente, onde se da una xuntanza ente'l poder políticu y el financieru, podemos facenos delles entrugues. Y una d'elles, que se m'antoxa perimportante, ye'l pesu que ta teniendo nes decisiones que nos mancornien la presencia tanto n'ámbitos políticos como económicos d'auténticos sicópates y sociópates de manual. Porque tolos díes ños enfrentamos a decisiones qu'esfarrapen la vida de miles y miles de persones. Decisiones totalmente prescindibles. Pero, tomaes con auténtica frialdá, premeditación, alevosía y ensañamientu. Carauterístiques toes elles de xentaca amalecío mentalmente, dañible y lletal. Qu'esfruta esguilando pela estructura del poder al empar qu'estrapallando a too lo que l'arrodia. 

Asina que, señores, güeyu al cartafueyu. El sicópata del poder (políticu y financieru) achisba. Piensa. Planifica. Quiciabes mañana, vustedes seyan el so prósimu oxetivu.