miércoles, 19 de febrero de 2014

La Teoría de D. Sauriu.

Hai vegaes que dalguna imaxe suxer-y a ún una enfilandrada d'idees, con tiez o febles, que pa valoralo ta'l xacíu de caún. El casu ye que va tiempu taba yo viendo una colección de fósiles. Metanos una especie gárabos que yeren corales, llamóme l'atención una lláscara. Nella apaecía bien marcada la cabeza d'un sauriu o reptil, partes de la pelleya y nicios de dalgún deu. Y foi entós cuando, por nun sé qué enxareyada de conceptos o seique dalgún cruce neuronal, rellumóme na mente l'aquello que vien de siguío y que me dio por llamar, en plan de pensador de madreñes y caleya, la Teoría de D. Sauriu.

Porque quién diba suponer qu'aquel ser irracional que vivió nesti planeta, allá de los tiempos, diba remanecer na actualidá, camudáu en fósil, a la vista de nuestro, y llegando a ser conocíu per ende, convirtiéndose asina nun privilexáu de la so especie. Pero estes coses pasen y, agüeyaes dende la nuestra querencia actual pol control y la planificación que finquen la nuestra xera nel más alloñáu porvenir, dannos rocea al nuestru pensamientu racional y al nuestru ego. Y ye que, enchipaos que solemos andar nesta dómina narcisista de considerar al nuestru embeligru como'l centru del mundu, queremos controlalo too, tener bien ataes les coses del nuestru presente y hasta ser quien a planificar la nuestra trescendencia futura.Queremos rescamplar, facer historia y pasar a ella. Convertinos en referentes d'esto y aquello. Controlar la nuestra inmortalidá, al traviés del nuestru llegáu, pa cuando nun teamos nesti mundu puñefleru. Y, pa ello, nun duldamos davezu n'eliminar al que consideramos contrariu desamando pa les práciques cainites, clientelares, amiguistes, buscando la solombra del poder, o renunciando al propiu criteriu por consiguir una reblaneda efímera.

Pero, ¡ai, hom!, mirái per ónde pue pintar que se cumpla la Teoría de D. Sauriu. Y que nun ye otra cosa qu'intervengan nesi destín nuestru, que contábamos encarriláu, tres variables, a manera de santísima trinidá descontrolada, que tracamundien los nuestros planes y faigan taramiellar les nuestres segurances, y que son: Casualidá, Circunstancies y Suerte. Una triada de mui difícil o simplemente nula posibilidá de mardomar col ñarigón de los nuestros deseos y estratexes. Y ocurre entós que, cuando nos veíamos empicorotiaos na fama y ringurrangu blindaos indefinidamente, zampámonos na pura llamarga del escaezu col devenir del tiempu. O, pela cueta, cuando nos apalpábamos fechos una llaceria, empozaos na indiferencia y l'olvidu, acabamos rescamplando tan guapamente daqué día, magar pa entós podamos ser yá namás que cadarma y polvu.  Pa qu'ocurra lo uno o lo otro depende de que la casualidá, les circunstancies y la suerte, les tres partes que  formen el finu guispiu con que nos gusmia D. Sauriu, nos esfaraguyen los enfotos y trabayos na invisibilidá o, al contrario, que los fosilicen, camudándolos en güelgues clares y permanentes pa qu'un día futuru remanezamos a los güeyos d'otra xente qu'amuese per dayures qu'hubo un tiempu en qu'esistimos.