jueves, 19 de septiembre de 2013

Les paxarines de San Matéu.


Estes figurines de fariña, güevu y azafrán viéndense peles fiestes uvieínes dende cuantayá a la puerta la catedral el día San Matéu. Dicen que foi nel sieglu XVII cuando atoparon nun requexu de la catedral unes figures que foron les que dieron aniciu a esta tradición.

El so emplegu más conocíu ye como amuletu pa contra la truena. Yá se sabe'l sincretismu cristianu-paganu qu'endolca les creencies populares. Hasta los curas teníen l'encargu de tocar les campanes pa esconxurar la presencia del nuberu colos sos bastiazos, xarazu, etc. que podíen arruinar la collecha de les families nes caseríes.

Dientro de los nuesos vezos y tradiciones populares afáyense dalgunos que puen paecenos pequeñinos o simples menugancies en comparación con otros que rellumen como más bultables o importantes. Pero pienso que siempre ye prestoso da-yos continuidá a estes costumes independientemente del so rangu na enfilandrada de lo importante. Dende les tradiciones llocales o del conceyu a les d'ámbitu nacional. Dende la puya'l ramu de les nuestres fiestes patronales a les mazcaraes d'iviernu. Dende les espiches y los amagüestos hasta la nuestra bayura músical. Toes elles contribuyen a dibuxar la nuestra alcordanza colectiva y formen parte del lloriame cultural que nos xunce a esta tierra de nós arriquecíu coles nuestres propies aportaciones xeneracionales.

Y de la mesma manera qu'heredemos tou esti llegáu cultural tradicional de los nuestros antepasaos, camiento que tenemos el deber de tresmitilu a los que nos sucedan. Como los horros. Como los castros. Como la llingua...Como'l país.