viernes, 17 de febrero de 2012

Antroxando.

Yá llega l'antroxu faciendo ruxir los esquilones. Yá aprucen los guirrios saltando sebes y portielles y los mazcaritos faen xirigoncia de les convenciones sociales del restu l'añu. Ye l'antroxu. El festexu que la relixón nun foi a homologar con nada y que'l poder nun sólo nun baltó, sinón qu'acabó subvencionándolu. Vamos, como si los gochinos s'apautaren en financiar el samartín.

Yo, al llegar estes feches, vienme dacuando a l'alcordanza un anécdota que me pasó siendo un xanu rapacín. Ello foi que baxaba per una caleya un mes de branu con una montera de papel na cabeza. Crucéme entós con un paisanu d'unos noventa años, que fuere tamboriteru de mozu y andaba entreteníu fustacando col cayáu los cascoxos qu'atopaba pelos bardiales. Al veme d'aquella traza (xanu y con montera papel) va él y ponse: "¡antroxu fuera!". Pensé entós que quiciabes me lo dixere por veme enforma moxigangueru y que-y recordare la época del antroxu. Pero tiempu dempués, tando un día pescudando en coses de la nuestra cultura, decatéme qu'esa frase úsase tamién col significáu de "perder el mieu, salir albintestate". Y paecióme un dichu afayadizu pa recordar neses ocasiones que tamos gachos, aseñaldaos y col ánimu esgoncipliáu. Amás, al antroxu síguelu l'ermu de la cuaresma, pero al final siempre acaba rescamplando la primavera.

Por cierto, l'otru día, tando pámpana arriba asoleyándome arrecostináu nel mio caborniu, entróme'l rixu del bardu que llevo dientro ya igüé estos versos colos que me voi despidiendo güei:

Febreru traxo l'antroxu,
los guirrios y la comedia.
Mazcaritos, goxu ardiendo,
pitances, trebeyos, fiesta.
Darréu, vien entainando
el desiertu la cuaresma.
Y, nun bierzu cerezales,
tresalez la primavera.

¡Un saludín y que corráis bien l'antroxu!.