viernes, 30 de julio de 2010

El "bolu berza".

Antiguamente había boleres dayuri. A esgaya. Había delles nes corraes de los chigres. Boleres, xuegos de llave o de rana, yeren l'entretenimientu enantes qu'entraren de trebolén les máquines tragaperres.

Una tarde soleyera del branu y, a falta de daqué meyor que facer, un grupu mozacos empobinemos pa ún d'estos chigres que a lo último acababa en corrada con bolera. Pidimos unes bebides y dalgo pa merendar y entamemos a xugar a los bolos. (Entamaron, que yo nun participé pensando que podía mancorniar a daquién).


El casu ye que nengún tenía muncha idega de tirar a la cuatriada. Asina que si una bola nun algamaba'l castru, diba pa delláu, pa onde fuere, y mui poques baltaben dalgún bolu, que ye lo normal cuando se ta como un xo nesto como en cualquier otra cosa.

Pero si nun quedare namás que neso... Lo peor ye que la bolera llendaba con una güerta bien curiosuca naquél mes del añu. Y tamién foron boles a embute pacia ella. Y entós sí que s'armó una bona estroza. Esnalaben les berces, glayaben les fabes ya imploraben perdón les llechugues.

Yo miraba de regüellu pa la barra'l chigre por si a la dueña y daba por dir pa la corrada, pero por suerte eso nun pasó.


Asina que, al final, paguemos, salimos y, de sutrucu, entainemos a carrenderes lloñe d'ellí. Los mios collacios acababen d'inventar el "bolu berza", una modalidá qu'enxamás llegó a federase. Coses de los tiempos. Si ye güei a lo meyor entra pela puerta grande de la xermandía de xuegos y deportes autóctonos.