jueves, 8 de julio de 2010

Axustar el pasu.



Siempre recuerdo esa imaxen, cuando nos pueblos xuncíen, de ver al carreteru dir unos pasos per delantre la parexa acoyéndola. Nin enriba'l xugu nin allalantrones. A la distancia xusta y axustando'l pasu. Nin parando los armetíos nin saliendo a la carrera onde nun lu diben siguir. Y cuando pienso cuála sería la manera más afayadiza de realizar un trabayu novedosu, cabezaleru , y llograr que te sigan vienme a la memoria esta semeya del carreteru.

Camiento yo que tou proyectu que a títulu individual o colectivu s'entame col envís d'ufiertar dalgo vanguardista y novedoso nuna sociedá, requier dir unos pasos per delantre de la mesma procurando que vaya moviéndose adulces nel sen que lleve a los oxetivos plantegaos nél. Pero ye ésta una xera bien difícil y que requier dosis grandes de sabiduría, conocimientu de la realidá y saber trabayar nel somantu d' una colectividá. Ye mester acertar cuándo se pue entainar y cuándo hai que ralentizar el pasu. Cuándo se pue arriesgar y cuándo parase a consolidar les posiciones algamaes.

Y ehí reside la cara amarga de la utopía y de los plantegamientos más nobles. Delles veces sucede que, enfotaos nes nuestres meyores intenciones, marafundiamos los nuestros proyectos al nun ser a tornar que'l corazón nos cuerra per delantre de la razón y a querer marcar un pasu que los demás nun siguen. Acabamos asina poniendo'l carru delantre los gües y comprobando cómo los nuestros esfuerzos acaben en sucu baxeru.

Saber atopar el pasu adecuáu pa que la demás xente nos pescancie y acompañe, y tener el xacíu y sabiduría necesarios pa saber empobinar xunto col nuestru entornu nel sen que lleve a la realización d'unos proyectos de vanguardia que vayan en porgüeyu de toos, ye una de les asignatures pendientes de los qu'inda nos esmolecemos por acutar un futuru a esti esgonciáu país.