martes, 15 de septiembre de 2009

Vieyos, veceros, y desorganizaos.


La población asturiana avieya cada vuelta más. Nun se remocica y estos díes d'atras aprucíen nos medios de comunicación datos aparrantes de la desproporción ente la xente más vieyo y la más mozo. Somos abenayá una de les poblaciones más allancaes d'Europa.


Arriendes de les torgues qu'esto acarreta en bien de faces, tamién tien una plasmación de mena política y electoral. Una pírámide de población asina empobina hacia l'inmovilismu tanto a la hora de sofitar alternatives sociales nueves a les esistentes como a la hora d'espeyar resultaos electorales. En resultancia repítese eso tán encamentao dayuri de "siempre más de lo mesmo".


Si tuviere qu'apostar anguaño por qué cantidá de la población podría sofitar dalgún proyectu políticu arreyáu al nacionalismu/asturianismu abúltame qu'andaría alrodiu d'ente venti y trenta mil persones. Nun ye un balagar, miániques, pero tampoco cantidá despreciable. Traducío n'escaños nunes elecciones aseguraríen presencia na Xunta Xeneral, magar non gobernar na mesma.


El problema ye que lo dicho nel párrafu anterior tendría acutáu un sitiu na nuestra sociedá nes condiciones más favoratibles. Y ye agora cuando nos podemos entrugar: ¿Tamos güei delantre d'eses condiciones?. Y la rempuesta podríamos dala nun perfectu tonu coral: non. Porque falamos de condiciones ideales y nel casu de que too se fixere d'una manera axeitada y afechiscada dafechu.


Pero la realidá muéstranos un panorama muncho más solombriegu. El sitiu afayadizu pa ilusionar y mover a toa esa xente ta por andechar. Los proyectos que se presenten anden perlloñe de capiar a aquél que-y prestaría engabitar n'estayes netamente asturianes. Nun fai falta estruyar el cerebru sacando conclusiones nin perdese en grandes rebilicoques mentales. Basta y sobra con sentir lo qu'opina esa xente o con lleer lo qu'escribe. Dende cuantayá quieren "un referente únicu" como finxu qu'oriente nel trabayu ya'l votu. Y tamién dende cuantayá refúguen los "garrapiellos de referentes" que lleven a la confusión y, lo peor de too, a la desmoralización descomanada y qu'avanza col pasu de los años.


Pa detrás el sector que debiere xugar un papel más dinámicu en tol procesu, la mocedá, alcuéntrase escabarriada. Unos pilen pal desdexamientu activista y pa la abstención electoral. Otros siguen la buelga abierta pol pa o'l güelu y participen de la derecha estatal o de la izquierda plural estatal tamién. Pocos s'alluguen nel nacionalismu/asturianismu. Y bastantes de los que tán dispuestos a trabayar atópense enguedeyaos na doctrina de la "guerra permanente" yá endémica nesti tipu de formaciones.


D'esta miente, el panorama que podemos nortiar ye apolmonante. Nun s'atopa per onde s'esmucir d'una situación que ye como'l cuentu de la bona pipa. Nunca acaba y vuelve siempre a entamar. O si lo miramos al vies, sí s'atopó y atopa per onde salir de la llamarga: sentándose a negociar, falando, enterrando l'hachu guerra y enfotándose nel alcuerdu y la xuntanza.


Y asina ta la situacion actualmente. Gobernando esi réximen clientelar que nun pierde veceros por mal que lo faiga, sinón que los gana. Un réximen onde gobiernu y oposición representen la comedia de les desavenencies y, darréu, participen de la pitanza y les prebendes. Y como oposición al mesmu, una xente tresmanao, que nun ve la hora de sestaferiar nun camín claru y común, cola moral embaxo, y col convencimientu que-yos da la testonería de los fechos de que nun hai nada que facer.


Y asina alborez y atapez nesti vieyu país. Ente vieyos movíos pola rutina, agradecíos al réximen de toa frasca, y descontentos desorganizaos de contino. Asina alborez y atapez dende años, dende décades... dende siempre.


Y, por enésima vez, convién repitir que'l tren de la historia nun pasa constantemente. Xugar a nun lu garrar ye enredar con una ruleta rusa de consecuencies imprevisibles.