viernes, 12 de junio de 2009

Alcuerdos de mínimos

D'esto que voi escribir güei yá lo fixere en cierta manera abenayá, pero paezme un momentu afayadizu pa volver sobre ello.

Un de los refranes asturianos que más me presten porque me paez que diz una gran verdá ye aquel que nos encamienta que na casa onde nun hai panchón toos reñen y tienen razón.

Cuando llevamos munchayá naguando por algamar unos oxetivos y nun somos a ello, los nervios afloren, el rixu por arrobexanos carrobexazos faise descomanáu, y los enfrentamientos y les discrepancies agrándense en grau proporcional a les frustraciones que sentimos.

Esto pasa en tolos llaos y nun ye nengún ferial privativu nuestru. Llevao al tarrén de la política, tenemos la esperiencia d'esos grandes partíos que cuando ganen y les coses-yos van bien siempre se les componen p'amatagar cualquier conflictu internu. Pero en llegando les vaques flaques xorrecen los desalcuerdos y esfronazos de manera puntual. Y hasta les dixebres tamién.

Si esto ye asina a esos niveles, ¿qué nun nos va pasar a los que nos movemos na faza de lo minoritario?.

Acabante pasar unes elecciones empobinamos per un periodu de dos años que debiéremos d'utilizar con provechu: p'aposentar, pa reflexonar, p'analizar a modo' l finxu'l cielu que tenemos per delantre.

Y pa convencenos dende la cocorota a les dees que namás que'l diálogu, acordies, nos pue llevar dayuri.

Pienso que debemos avezanos a pensar siempre en términos de sestaferia, d'andecha, de comuña. En términos de que toos tamos de la mano d'acá del sucu y ehí enfrente tán los de siempre enfotaos n'acabar cola nuestra identidá colectiva y col nuestru país.

Y tamién pienso que debiéremos remanar de contino y col mayor de los respetos pa toos el conceptu de "alcuerdos de mínimos" basaos nel respetu al que tenemos delantre y al que nun-y podemos negar que tien el mesmu ciñu, enfotu y amor que nosotros por esti país.

Toi convencíu dafechu que ye posible una xuntanza peramplia que va dende los sectores nacionalistes a los asturianistes garrando como base esos "alcuerdos de mínimos". Pa qué nos vamos engañar, nun país tán pequeñu como'l nuestru conocémonos toos y nun nos paga la pena, cuando ye real y palpuñable la que se nos pue venir encima nunos años con un parllamentu inda más antiasturianu que'l que tenemos anguaño, andar a la tema ente nosotros.

Pero primero aposentar los ánimos, danos cuenta que ye la falta de panchón la que nos fai a toos reñer con razón, y que'l diálogu ye posible y pue llevase a cabu dafechu.

Que ye posible sentase a dialogar, a cambiar impresiones sobre'l nuestru país, a plantegar en qué puntos mínimos podríamos toos tar d'alcuerdu y dar el pasu pa engabitar na medida de les posibilidaes de caún, esforzándonos por ser arrogantes y por nun querer apoderar a los demás.

Voluntá y xenerosidá. Si queremos podemos ser quien a espolletar y a tener presencia abonda na nuestra sociedá. Y tamién a algamar d'una puñeflera vegada esi oxetivu pol qu'allampiamos cuantisimayá como ye consiguir representación na Xunta Xeneral.

Too ello ensin escluir a naide en nengún momentu y siendo conscientes caún que vamos tener que ceder tamién en cuestiones que nos resquemen enforma. Y siendo sabedores que nun tamos inventando nada nuevo y peligroso, porque notros llugares d'esti mesmu Estáu que compartimos yá se fixeron esperiencies asina y con bonos resultaos.

Namás que planteanos llegar a un alcuerdu de mínimos. Polo menos que nun se diga que nun lo intentemos...