miércoles, 9 de abril de 2008

Nieve

(Esta foi una de les primeres entraes publicaes nesti pergamín. Como nos visitó la nieve estos díes con gana, paecióme amañoso reeditala, magar la época a la que se refier ye Selmana Santa. Vaya esta reedición d'homenaxe a esa reliquia del pasáu a puntu d'estinción como son los nuestros gallones...)

Al final llegó la nieve. Meyor llegare meses atrás, cuando'l xelu fai qu'aguante más, pero, de toles maneres, val más tarde que nunca.

Cuando nieva siempre me choquen les informaciones televisives, empobinaes a los urbanites que ye onde hai porgüeyu. De mano, amuésente los transtornos pal tráficu rodáu. Dempués, mándente a un reporteru qu'arremellando los güeyos y colos esparabanes tarazaos pol fríu trata d'axorizate col altor de la nevada y dellos vecinos que puen quedar incomunicaos y que namás que-yos llanta'l micrófonu metanos los focicos rinse del entrevistador minimizando lo que tanto lu acuruxa y diciéndo-y que pa nevaes les d'antes. Asina que opten por dir a garrar a dalgún pinín turista despistáu que-yos cuenta que nun va facer un meñacu, nin dos, sinón ¡tres! con zanahoria per nariz y chapín incluyíos.

Yo, garróme la nevada esta selmana santa nun pueblu de montaña asturianu y la visión de la mesma nun tien gota que ver cola que nos meten na mollera esos medios. Poque pa la xente cola que tuvi, el comentariu principal, unánime y casi a coru ye que la nevada facía falta enforma. Allegrárense que viniere porque la nieve ye la reserva principal d'agua pa tol restu del añu. La que va permitir que los ríos garren el so calce afayadizu, que los regatos del monte nun escosen pel branu, que los praos nun amagüesten cuando'l sol calque allá a partir de xunu o xunetu. Y cuntábenlo mentes calzaos con madreñes y pala nes manes abrien camín apartando la nieve de la puerta casa y bromeaben con dalgún vecín encamentándo-y que pa salir de la d'él diba tener que poner barayones.

Dempués torné pa casa y tuvi qu'aguantar les babayaes de siempre, eses d'esa triba de xente cada vez más numberosa que quieren p'Asturies un clima onde tolos díes rescample'l sol y puedan dir en mangues de camisa tol añu. Porque puestos a atopar arrenegaos del llar yá los tenemos hasta climáticos.

Al final, quédome colo realmente importante. Aportó na nieve y la bayura que trai con ella. Y que nunca nos falte. Y que tampoco nun nos falten la muga, les fontes, los regatos, los llagos, los mananciales... Porque los dos pegollos que caltienen a esti país atlánticu como realmente ye son l'agua y lo verde. Y yo soi un xanu atlánticu a munchu arguyu y honra. Y los xaninos y xanines que vengan detrás prestaríame pola vida que tamién disfrutaren del atlantismu d'esta tierra de nuestro.