sábado, 13 de julio de 2019

Marqués del Pelleyu

Somos la ẍente asturiano amigos del humor y de la ẍirigoncia. Pero ñon siempre acertamos cuando tamos pa la mano neso de la chancia y ello pue empatonamos en delles ocasiones. Cuantayá  contánonme l'anécdota que vien de siguío, que-y pasare a un conocíu miuyu, y que m'aseguranon, da papu sanu, que fore verdá. Asina que voi treslladávosla pa pone-y un migayín d'humor al archivu d'esta bitácora...

Ello ye qu'una vegada una pareẍa decideo dir cenar a un restaurante de munchu ringorrango de Ẍiẍón. Llamanon y atrocanon mesa. Vistiénonse colos paẍellos más elegantes que teníen y empobinanon p'allá.

Cuando taben yá sentaos a la mesa vieno a atendelos un camareru que, pola manera de falar, amosaba que yera foriatu. A la hora d'escoyé'l vinu, por aquello d'aẍeitar un ambiente afayadizu, diẍénon-y en broma que diben tomar un Marqués del Pelleyu. Pa la so sorpresa, el camareru nun gorgutó, dio la vuelta y marchó. Contanon entós que taben nun sitiu onde andar con graciosaes nun cuacaba migaya, cho.

El casu ye que pasaba'l tiempu y per ellí nun apaecía naide. Empecipianon entós a esmolecese pensando que quiciabes se pasaren de graciosos y que-y sentare mal al que los atendiere l'aquello del vinu. Taben con esto enguedeyaos cuando ven apaecer otra vuelta al camareru, contrariáu y afanosu que diriẍéndose a ellos va y diz-yos:

"Disculpen los señores, pero en nuestra bodega no hemos encontrado el vino que desean. Si son tan amables, escojan algún otro de los que les ofrecemos en la carta...". Pidienon entós otru, deẍánonse de bromes...y a cenar.

Afortunadamente, too quedó namás que nel asuntu del vinu. Porque si se-yos llega a ocurrir pidir pa cenar cordobeyu al fornu, gamusinos a la plancha o ñuños n'almíbare, la cosa pudría acabar en surrealismu de ñiveles estratosféricos...