jueves, 8 de enero de 2015

El rellatu de Favila como síntoma.


De la nuestra historia conocemos poco tirando a casi nada. Y escurque más por tradición oral que por enfotu n'enxertala na enseñanza.

Dientro d'ella rescampla'l rellatu de la muerte del segundu rei-caudiellu asturianu y fíu de Pelayu, Favila, por aciu d'una amarraza con un osu. Asina se nos vieno contando desque yéramos neños cuantayá.

Un relatu que bancia ente lo épico y lo dramático, pero ensin dexar sitiu pa la moxiganga o la xirigoncia. Asina foi hasta casi güei, pero...

Y ello ye que nel rellatu de Favila y el so tratamientu actual podemos rastrexar ún de los síntomes que, arreyaos a otros más, espliquen el por qué fai agua estrepitosamente la nuestra identidá asturiana. 

Metanos una vagamar de reclamaciones históriques que s'esparde per tolos requexos d'esti Estáu onde nos allugamos, nosotros pasamos de deprender y reivindicar la nuestra y, pa detrás, dedicámonos a ponela nel puntu de mira de la risión.

El casu ye que nesta dómina que vivimos siguimos cola historia nuestra como una asignatura permantentmente pendiente d'aprobar. Atopar dayures dalguna referencia a esti sucesu históricu y comprobar cómo se faen mofles o chistes fáciles sobre elli ye un fechu de lo más corriente. Hasta hubo quien celebró per años (y anguaño siguen celebrando) una espantayada asonsañando esti episodiu p'amosar asina'l so supuestu republicanismu español.

Y ello, lloñe de ser daqué ensin mayor importancia, ye un espeyu fiel de la situación d'autoabandonu colectivu onde nos alcontramos. Porque'l tratamientu al rellatu de la muerte del rei Favila por un osu ye un síntoma más de la pelona identitaria que padecemos.