domingo, 10 de noviembre de 2013

Nicios del pasáu



Nel Pozu’l Ramu hai una cresta estalagmítica con dos cares onde tán representaes dos figures antropomorfes d’un ser femenín y otru masculín nuna escena que se considera sexual y con rasgos nel dibuxu que pudieren ser de bisontes. Notru requexu de la cueva hai un panel llaráu de vulves. A lo llargo de les galeríes aprucen figures d’animales, bisontes, caballos, ciervos, renos… Y too ello formando un monumental santuariu tresnáu a lo llargo de miles d’años.

Tovía na nuestra cultura tecnolóxicamente avanzada perviven tradiciones onde salen mazcaritaos con pelleyes d’animales y averase, tocar o besar a les moces forma parte de la moxiganga. Llevamos una cigua al pescuezu (representación d’una clica) pa oxar el mal del güeyu y nun hai tanto recoyíase pelos pueblos el vezu de que la muyer arremangaba les sayes enseñando la fañagüeta pa espantar al diablu. Domestiquemos animales, pero l’actividá de la caza sigue contando con un númberu bien bultable de llicencies, cotos y practicantes.

Cuando civilizaciones vieyes s’estinguen siempre queda l’aquello de si dalgún llixu d’elles consigue pervivir, como lleváu en pelondines, al traviés del tiempu heredándose poles sucesives civilizaciones que se van superponiendo. Llogren d’esta manera alitar ritos xamánicos perdíos na nueche de los tiempos, anque escurque ensin una conciencia clara polos que los repiten de cuála yera la so antigua utilidá. Les representaciones de les antigües cliques siguen sirviéndonos como protección escontra diaños y agüeyamientos. Sigue entrándonos un aquello cuando nos empozamos nuna viesca y escuchamos acullá un ruxerrux o cuando adivinamos una solombra nel llechu d'un ríu… Porque nós tamién tuvimos les nueses civilizaciones tribales nesta mesma tierra que triamos hoi y nun podemos afirmar que les tenemos desaniciaes dafechu del nuestru subconsciente colectivu.

Vivimos anguaño somorguiaos pente tecnoloxíes de vanguardia. Manifestamos davezu’l nuestru calter de xente evolucionao que mira pa les vieyes sociedaes n’estaos tecnolóxicos primitivos enchipaos na nuestra incuestionable superioridá. Presumimos de llograr  ser quien a superponer la razón penriba los impulsos del corazón. Considerámonos sociedá avanzada técnica y  racionalmente. Pero na nuestra vida individual y colectiva guañen davezu comportamientos que talo paecen cuestionar esi mundu superior nel que nos consideramos asitiaos. Allumen inda en dalgún requexu del nuestru interior caricós de lo que fuimos y d’ú venimos. Y, quiciabes, nun nos vendría mal reconocer qu’a lo meyor nun ye tan grande esa fuérciga que nos dixebra d’eses otres sociedaes tribales que remanecen anguaño ayuri.

Porque, seique, mirándonos nel espeyu de los nuestros comportamientos y, magar los milenios trescurríos, endagora somos a reconocer en nós dellos nicios del pasáu…