martes, 1 de diciembre de 2009

Salir de la caverna.


Delles veces dame por pensar en coincidencies curioses. Como, por exemplu, que'l nacionalismu/asturianismu de la nuestra época tien una antigüedá asemeyada a la esperanza de vida de los neanderthales: alredor de trenta años.

Y, curiosamente como nel so día pasare con esta castra, afayámonos nun momentu delicáu pa la nuestra pervivencia futura. Ye abondo la xente que ve'l futuru prietu, enforma desmotivao, dalgunos yá tiraron definitivamente la toalla, y dalgunos otros que nagüen por cambios o rectificaciones claros de la trayectoria actual.

Encamentando de mano la dificultá que tien resalvar la fuérciga que separta los plantegamientos teóricos de les plasmaciones reales de los mesmos, quiciabes los partidarios de cambios claros tengan razón y seya'l momentu de camudar les nuestres erbíes poco práctiques por otres más acordies colos tiempos actuales. De salir de la caverna tenebrosa y desconocida na que tamos tovía pa bona parte de la sociedá pa presentanos a los güeyos del tol mundu como un movimientu atractivu, ilusionante, y alternativu a lo qu'hai.

Xugar a empixar a la historia pue resultar altamente peligroso. Na intelixencia qu'apliquemos, como colectivu, a les decisiones d'anguaño pue tar la diferencia ente afitanos definitivamente cara al futuru, o de convertinos nunos restos históricos frañucaos que sirvan d'oxetu d'estudiu a los paleontólogos sociales que pescuden nel so día los aconteceres d'estes dómines.