viernes, 10 de julio de 2009

Un movimientu que nun piensa na victoria.

Abenayá nesti pergamín yá tratare esti tema. Daquella llamárelu tener "moral de velatoriu". Dalgo que considero un pilancu nel camín que nos lleva a algamar los nuestros oxetivos. Y que me paez que nunca nun lu consiguimos arreblagar.

Tenemos una capacidá de resistencia demostrada. Magar los abondos ataques que llevamos arrecostinando a lo llargo de bien d'años siguimos equí de pies y alendando. Y paezme que tamos en condiciones de prolongar esa resistencia por munchu tiempu más. Nesi sen, somos necios pa danos y tamos enfotaos no que defendemos.


Pero namás que tener capacida pa resistir nun basta pa llograr los oxetivos. Pa ello ye mester un saltu cuaitativu importante y perdifícil. Tener les ganes y el convencimientu de querer ganar. De valtar les dificultaes y de pasar de la defensiva a la ofensiva.


Y esto ye lo que me paez qu'enxamás tuvimos, nin tenemos anguaño, nin nortio nel finxu'l cielu que temos cerca de tener. Basta pa ello con echar una güeyada a los nuestros discursos. De poner la oreya no que se siente dayuri. El finxu alredor que xiren los plantegamientos foi y ye siempre'l memu: que nun hai nada que facer, que dalgún día esto va acabase, que namás que tamos ganándo-y tiempu a un pasamentu inevitable.


El movimientu por conservar la nuestra llingua y la nuestra identidá nació y espoxigó hata onde pudo ensin pensar nunca na victoria. Y cualquiera podría dicinos que cualquier actividá que s'entame ensin plantegase nin enfotase en ganar nun suel consiguir los sos oxetivos. La perogrullada de que pa ganar hai que querelo paez como si nos pasare desapercibida per delantre les narices.


Y mientres nun cambiemos el chip y sigamos asitiaos en discursos de simple resistencia endolcaos les más de les veces en llantos polo que fuimos y nunca más vamos volver a ser podremos siguir resistiendo de xuru por un tiempu inda considerable. Pero va ser una resistencia d'aguantar como podamos los emburriones del enemigu ensin casi nin atrevenos d'asomar la cabeza de les trincheres pa escucar siquiera les posibilidaes que tenemos d'avanzar un migayín.