miércoles, 15 de julio de 2009

N'Uviéu nun me caso y en Xixón póngolo en dulda...


Asina entama una canción popular asturiana. Y ye un aniciu afayadizu pa esta época onde l'ociu y los festexos guañen ayuri.


Ehí tenemos l'anunciu de los organizadores festexeros uvieínos que cuenten traer a la Pantoja a enllenar d'españolismu cañí, alpargateru y foriatu'l branu capitalín. Bates de cola, olés, troníu y épica taurina a fargataes. Que se note que tamos na capital d'Asturies, recóime.


Y tamién tenemos ende esi eventu incalificable de la Selmana Negra xixonesa. La ciudá "eterna rival" rivalizando tamién en fuxir de lo propio pa festexar un grupu d'amiguetes la mayor demostración d'amiguismu y clientelismu que pueda dase baxo la bandera de lo cutre y el llinguaxe tabernariu.


Y nun escaezamos les feries taurines. Que'l nuestru branu trainos los toros a enllenar col so sangre l'arena de les places. Si Teodoru Cuesta o Xovellanos llevantaren la cabeza...


Menos mal qu'inda queden perende chigrinos onde pasar una tarde soleyera a la solombra amugando'l gargüelu con sidra fresquino. Y hasta poder escuchar a dalgún parroquianu echar una si hai suerte. ¡Menos mal que lo nuestro inda bilta pese al desastrosu facer de los de siempre!.