jueves, 26 de febrero de 2009

Un tótem llantáu metanos los megollos.

Finó l'antroxu. D'equí a poco va dar les boquiaes el ciclu ivernal. Alluendi, nel finxu'l cielu, va facer galanes la primavera. Inda queda tiempu. Quiciabes enagora puedan aportar la ñeve ya'l fríu. Pero l'iviernu prepárase p'abrir l'antoxana a una nueva estación.

Y ehí tenemos al tuertu gran xefe Pamestona ya'l rancoyu gran fechiceru Carafigu. La parexa indestructible de la tribu feseania. Llantando'l so tótem de veceros y vividores. El ciclu de la llaceria repetitiva sigue'l so sen.

El gran xefe nel país de los ciegos ya'l gran fechiceru nel mundu de los capaos. Mandando. Ordenando. Faciendo. Desfaciendo.

Pero asina ensin más plantegao nun dexa de ser una trampa que rescampla. Porque'l so mandatu incuestionable débese a una sumisión a costa fecha. Xente que pue ver y nun quier. Xente fértil pa crear qu'empoza la so xixa pa que los capones de la tribu s'enchipen de les sos ximuestres.

Munchu desdexamientu. Abonda llerza. Complexos a embute. Dexase llevar de manera colectivamente suicida. ¿Qué porgüeyu se saca de too ello?. Pa los que tienen el pan ganao de xuro, quiciabes pueda atopase una razón o una xustificación. Pa los que nun lu tienen ye enforma más enguedeyao alcontrala.

Los güeyos del agua dícennos qu'inda tamos amalaos. Carecemos del envizcamientu de dexanos arrastrar pola vagamar de los acontecimientos repetitivos. Glayamos, fatos, na cuguruta d'una fola que ye un espeyismu y nun ye nuestra. Que nos escentella una y mil vegaes escontral cantil d'un destín ayenu y gafu.

Pamestona y Carafigu manden. Enfotámonos como alloriaos en que lo faigan. Llántennos el so tótem metanos los megollos de nuestro. Fráyennos y zúquennos la cazumbre presos na so telaraña onde la guaxa que nutre a la tribu feseania va dexando cada vuelta más escosu'l nuestru futuru.

Un futuru que pue cambiar dafechu. Basta pa ello con un simple actu d'identida y enfotu colectivos.
Pero un actu y un enfotu qu'anguaño son inda una utopía mui lloñe d'algamar.