viernes, 12 de diciembre de 2008

Fuxir de la montera



Siempre me prestaron les coses relatives a la nuestra historia y costumes. Pescudando un día nelles descubrí un datu que nun me cayó embaxo y que dende la sociedá astur de güei paezme que sorprende polo solemne y lloñe del mesmu.




Refiérome a esi vezu del que nos dan cuenta los estudiosos del nuestru folclor referíu a qu'antiguamente cuando l'home d'una casa morría la so viuda ponía la montera del difuntu p'amosar al vecindariu que si yá nun había amu sí que quedaba ama pa gobernar na casería.




Un exempu de determinación, coraxe y enfotu en tirar p'alantre nunos tiempos abegosos onde la xente frayaba de trabayar y raru yera'l casu onde consiguieren salir de probes.




Reflesionando sobre esti fechu, diome por imaxinar a una bona parte de los asturianos d'anguaño, tan daos a la quexa ya'l llantu, que nos empozamos nel más tenebrosu derrotismu munches vegaes namás ver la primer torga nel camín, nuna casería d'aquellos tiempos.




Y, la verdá, que les semeyes que me percuerren el maxín, equivocaes o non, preséntenme una situación triste y, al empar, cómica:




Contemplo cómo l'amu, l'ama, los fíos, los vecinos, los probes col fuelle arrecostines y a tou ser viviente de la quintana saliendo a escape con sólo ver delantre la imaxen de la montera.