sábado, 30 de agosto de 2008

8 Setiembre: Ser lo que fuimos. Ser lo que somos.


Avérase un nuevu 8 de Setiembre. El Día d'Asturies pa los que nun creen nella. El día real o míticu del nacimientu del Reinu de los Ástures, pa los que conservamos un migayín de conciencia histórica. De toles maneres, un día afayadizu pa reflesionar sobre nosotros como pueblu.

Reflesionar sobre lo que fuimos. Un pueblu qu'históricamente siempre s'opuso con enfotu a tou tipu d'invasión. Con brenga y puxu qu'iguó a lo llargo de los sieglos y les xeneraciones una llingua y una cultura de so y una conciencia territorial clara.

Tamién un pueblu qu'anguaño rescampla pol so calter desdexáu, de poca xixa, arrenegáu de les sos raíces y que nagua por cualquier cosa que venga de fuera. Onde un llariegu tien qu'emigrar si quier tener oportunidaes y un foriatu pue llegar a enriquecese vendiendo gafes de madera. Papanatismu puru y complexos a esgaya.

Y convién decatanos de que tamos nuna cruciada que tien dos caminos. D'un llau, dexanos arrastrar por esta inercia gafa y acabar siendo lo qu'otros quieren que seyamos. Una prolongación castellana hacia'l mar. D'otru llau, enfotanos en volver a ser lo que fuimos, que ye como dicir, en ser lo que realmente somos. Los llexítimos herederos del vieyu Reinu de los Ástures, el que cuenta la lleenda que nació nuna batalla nun llugar máxicu onde moraba la diosa Deva: cenciellamente, Asturianos.