martes, 29 de septiembre de 2020

L'ayalga de la cueva'l Cuélebre Célebre.

A unos diez minutos d'onde vivo atópase la cueva'l Cuélebre Célebre. Según una lleenda del llugar ellí vivía un cuélebre gafu qu'amedranaba a los vecinos hasta qu'un día matárenlu dándo-y pa comer un boroñu preñáu d'anfileres.

Pero yo conocílu y la cosa nun foi asina. El cuélebre enxamás saliere de la so cueva, pues tenía encamentao que naide nun escaciplare nella porque ocultaba una ayalga pervaliosa de los asturianos. Y asina lo fixo hasta qu'un día, yá mui vieyu, decidió retirase a descansar al olimpu de los mitos.

Siempre tuvi yo curiosidá por conocer esa ayalga que naide nunca consiguiere descubrir, asina que tando un día charrando con Xuan Moñiz d'Ambás y con Sidru'l Guirriu decidimos dir a buscar a un ayalgueru mui famosu de Tinéu pa ver si nos podía asesorar nel tema. Entamó a rebuscar per unos cartafueyos vieyos y apurriónos un dibuxu de la cueva col sitiu onde se suponia que taba l'ayalga.

Empobinemos paciallá y empecipiemos a percorrela según les instrucciones de la gaceta que llevábamos. Nun requexu había un pasadizu estrechu. Como yo yera'l más ñarru y menudu de los tres metíme gatiando per él hasta que llegué a una especie de fornicu onde atopé una caxa.

Saquéla d'ellí y a la lluz de los candiles que llevábamos vimos que yera de texu ferrada con abarcones y clavos. Abrímosla y nel so interior había un pergamín enrolláu. Garrólu Xuan, desendolcólu y lleó unos versos que me sonaben enforma de sentilos siendo un xanu rapacín:
 
"Cuando examen les abeyes
y posen de flor en flor
si les escorren s'espanten
vanse y non facen llabor...
.........................................."

Sidru'l Guirriu tamién reconociere aquellos versos y Xuan Moñiz d'Ambás lloraba como un críu porque yeren d'un antepasáu de so natural del conceyu de Carreño.

Decidimos aquel día que l'ayalga de la cueva'l Cuélebre Célebre debiere pervivir a lo llargo de los sieglos nel so abellugu y dar anuncia a tolos nuberos, cuélebres, xanes, busgosos y demás xermandía del olimpu de los mitos pa que tuvieren siempre sollertes col envís de que nengún lladrón nin manguán pudiere nunca enxamás esfarrapar esti tesoru de tolos asturianos.