viernes, 17 de mayo de 2019

De la cueva santuariu a la Capiella Sixtina

A lo llargo de miles d'años les civilizaciones paleolítiques decoranon l'interior de les cueves onde s'abellugaben con grabaos y pintures d'animales, antropomorfos y signos. A la lluz de les llinternes de cañamina aquelles figures cobraben vida ẍiringaes por ẍuegos de lluces y solombres. Yera la maẍa de la cueva santuariu, recintu afayadizu pal arte y lo telúrico p'aquelles civilizaciones.

Dando un galmiu nel tiempu atopamos, a la reblagueta de los sieglos XV y XVI, una de les obres maestres de la pintura. Trátase de la decoración de les paredes y la bóveda de la Capiella Sixtina del Vaticanu. La maẍa otra vuelta, al traviés de la reliẍosidá canalizada per aciu del arte pictóricu, convirteo esta capiella nun referente cultural y reliẍosu cimeru.

Tresllumbada la primer mitá del sieglu XIX remanez el descomanáu y ricu universu de les pintures de la cueva d'Altamira. A la hora de buscar un calificativu pa ilustrá la bayura artística de ẍacimientu recurréose -y asina nos llegó hasta hoi-  a calificar esta cueva como la Capiella Sixtina del arte rupestre. Una comparación atopadiza que ẍunce la cueva santuariu y abellugu d'arte cola capiella, tamién santuariu y abellugu d'arte, magar tean estremaes dambes per milenios d'historia de la evolución humana.

Un eẍemplu ilustrativu de la presencia del arte y de lo máẍico-reliẍoso como atributos de la humanidá al traviés de la enẍareyada de les civilizaciones y los milenios.