lunes, 7 de enero de 2019

Xelada

Xineru. Añu nuevu. Patochaes vieyes. Políticos parlando y con nuevos impuestos dando. Xuba de les factures. Nada nuevo baxo'l sol.

Dende hai varios díes xela. Les temperatures pónense baxo cero. Coméntalo la xente. Andamos yá refalfiando de cambiu climáticu y, cuando vien un tiempu como antes, gárranos arremellaos y como fuera bolos.

Viénenme a l'alcordanza los tiempos de cuando guah.es. La cocina de carbón como única fonte de calor de la casa. La bolsa d'agua caliente o'l lladriyu arroxáu pa calentar los pies na cama. Los chanclos o les madreñes pa cruzar per caminos y caleyes con fontanes y barru. Xelaba. Ñevaba. Los carámpanos pingaben de los sotechos como cuchiellos de xelu. Los charcos xelaos restallaben al trialos. Y los rapacinos andábamos con pantalones curtios, porque daquella los llargos yeren pa los más mayores.

La viesca ta en reposu. Les castañaleles y los carbayos del monte desvistiéronse de la fueya. Hai castañales vieyes que tienen brotando del tueru guíes nueves. Col tiempu camudarán n'árboles arrechos. Nesto d'echar brotos dende la bas recuérdame lo que tamién faen los ablanos, magar se trate d'árboles diferentes. Que l'iviernu venga de verdá ye bono pa los árboles. Como que tamién vengan de verdá la primavera, el branu y la seronda. Pero yá sabemos que dende cuantayá les estaciones lléguennos entemecíes y eso engaña a tol mundu. A los árboles, a los páxaros...

Tornado al títulu d'esti post, anguaño cada vez que l'iviernu mete una truñonada, bien de xente quéxase y gláyalo bien. Los medios de comunicación asítiense nel tremendismu. Dalguna xente reburdia porque-yos prestaría poder andar en mangues de camisa en plenu Xineru. Y, dacuando, acabante escuchar dalgún d'estos discursos apocalípticos sobre lo que siempre foi l'iviernu,  pienso que si tuviéremos que volver a  aquellos tiempos de la cocina carbón y la bolsa d'agua a los pies podríamos estinguinos como especie...