domingo, 2 de septiembre de 2018

La nave Convivencia.

Cuerren tiempos gafos pal pensamientu democráticu, críticu y llibre. Impónse'l cada vuelta más l'adoctrinamientu d'una sociedá rebañu afalada por turullos que llamen al odiu y al enfrentamientu.

La nave Convivencia zarapica ente tambascaes que faen duldar si arribará a bon puertu.

Los drechos democráticos atránquense o reculen. El camín a percorrer voltia. Empara empobinar pa sociedaes más xustes y llibres, la utre del totalitarismu peñera sobre les nuestres cabeces de manera más bultable cada día que pasa.

Los discursos basaos nel enfrentamientu y l'odiu apoderen a los que nagüen pol diálogu y la concordia. L'insultu, la descalificación fácil, el bilordiu interesáu y compartíu a magüeyu, y la sustitución de la espirica argumentada pola fras curtia, fácil y qu'acapia los nuestros instintos más primarios faise perevidente.

La convivencia na nuestra sociedá cada vegada se fai más difícil. Proliferen individuos y grupos ensin un gotu de xacíu comunitariu, que consideren el so embeligru'l centru del universu, emburrecíos d'una manera alarmante y con una capacidá intelectual tan ñarrísima qu'axoricen. Salir a la cai y nun atopar a ún d'estos especímenes empecipia a ser una utopía alloñada ya irrealizable.

Echar una güeyada a les redes sociales respiga. La espiral d'enfretamientu xorrez. Los conteníos puxarra espolleten. La balanza arromana cada día más pal llau de los ventilamierdes. Esa xente que se dedica con enfotu a esparder porquería en toles direcciones y ensin respetar a nada nin a naide vendiendo la so alma al diablu si fai falta por algamar un puñáu de "me gusta" qu'afalague al so ego acomplexáu.

Asturies tien de los tiempos bayura de peludinos qu'apaecen nel sable de les sos playes. Ye una pequeña mapa d'ellos. Tal paez un badagüeyu de lo que ta por venir na nuestra sociedá. El kraken y la nave. El monstruu y la convivencia. Un pulsu onde anguaño nun se pue predecir cómo va acabar nel nuestru país.

Cuantayá que pienso que la nuestra tierra cumple'l triste papel de llaboratoriu d'esperimentos foriatos. Somos tierra de cobayes y préstanos, magar esta actitú nos emburrie pal suicidiu colectivu. En resultancia, esi fueu del fanatismu totalitariu que va imponiéndose dayures medra ente nós tizáu por tirios y troyanos. El personal entaína a apuntase a tal o cual frente bélicu y la posibilidá d'avanzar y afondar pa una sociedá más democrática engurria y mengua.

¿Arribará a bon puertu la nave Convivencia?. ¿Resalvará la nave Democracia los enviyones que la solmenen güei?.

Prestaríame pola vida que sí lo llograren. Pero, pa ser sinceru, a la vuelta d'unos años nun sé cómo va acabar too esto según vamos. Nun lo tengo nada claro.