miércoles, 12 de septiembre de 2018

Carné de carreteru

Una de les ilusiones que siempre tuvi de rapacín yera la de poneme delantre d'una parexa xuncida a un carru y guiar aquellos animales col so correspondiente vehículu cola guiada. Pero nun fui a ello, porque yera yo mui ñarru como pa que me dexaren intentalo. La imaxe d'una parexa de gües o vaques con tol lloriame enriba, el xugu puestu, les mullíes pa solliviar el pesu, les melenes de piel d'oveya o de cueru, les mosqueres cayendo pela cabeza, ya'l caminar acompasáu y lentu de los animales siguiendo la dirección que cola guiada-yos diben señalando siempre m'abultó  daqué perprestoso como pa facerlo yo mesmu consiguiendo, d'esta miente, el mio hipotétiu carné de carreteru. Pero, miániques, nun se m'entamó naquelles dómines  y anguaño nun ye qu'abunden peles nuestres carriles les parexes tirando de los carros, asina que resígnome, per agora, a quedar ensin esi carné que mencioné enantes.

Tuvi meyor suerte con otra frasca de vehículos. Una bicicleta vieya coles llantes pinchaes y de persona adulta valióme para percorrer de suso a yuso los aprosimadamente cincuenta metros d'una caleya  hasta que llogré tener esi equilibriu que yá nun se t'escaez enxamás y que te permite montar nuna bici cuando te pruya. Más serondu foi'l mio enclín  pa guiar vehículos a motor. Aportó hasta un momentu que pensé que me diba pasar col carné de conducir daqué hermano a la mio experiencia infantil col de de carreteru, pero esta vegada por desdexamientu míu y ensin que nadie me torgare. Pero un bon día conseguí desaniciame de la mio vagancia conductora, saqué'l permisu pertinente y compré'l mio primer coche. Un poco sero, pero fíxilo.

El caso ye que güei ando en bicicleta o en coche, según lo que pinte en cada momentu. Pero voi ser sinceru. Sigo con una espina espetada na mio trayectoria conductora. Fáltame poneme con una guiada delantre d'una parexa y acoyela. Llograr qu'echen a andar. Comprobar que cuando cambie de sen los animales también lo faigan. Y ser pa paralos cuando me pete. También ser quien pa llevalos p'hacia atrás. Facer que funcionen el "tira", "guo", "tras" y demás. Realizar, en resumíes cuentes, toa una serie de maniobres que, de llograles con maña y remangu , valgan p'añadir a la mio capacidá para guiar una bicicleta o un coche la de llogralo tamién con una parexa y un carru (a poder ser rinchón, si nun ye muncho pidir). Si daqué día lo consigo, a lo meyor camudo nun  ser enagora más ambiciosu ya intento llevar una motocicleta o deprender a montar a caballu. Pero esto ya son otres histories, que me falta pa elles esa motivación estra de tener querío faceles de neñu ensin consiguilo, vamos, que nun llevo espina nenguna espetada por mor de alguna esperiencia conductora que quedare ente dolco y la media manga allá cuando neñu. Asina que primero, lo primero, el carné de carreteru...