viernes, 7 de julio de 2017

Ayalgues y moros.

Na nuestra cultura de tresmisión oral perviven rellatos qu'atribuyen les ayalgues o dellos xacimientos arqueolóxicos a los tiempos de los moros.

Con esti términu pudiere tar faciéndose referencia a unos habitantes que triaron el nuestru territoriu antes que nós, los xentiles, xente antiguo d'antes de la cristianización a los que s'atribuyen construcciones como los dólmenes. Tamién hai quien los confunde colos moros de cuando la reconquista que colaren dexando abandonaes construcciones y ayalgues.

Esta vinculación de dalgunos restos arqueolóxicos a les ayalgues fexo qu'hubiere pelos pueblos ayalgueros, xente que se dedicaba a buscales y que, por culpa d'ello, furaben y estrozaben bastantes xacimientos au se suponía que les había. Circulaben pente la xente les llamaes gacetes, que yeren planos o informaciones onde s'indicaba'l sitiu en que poder descubrir una ayalga.

Anque la mayor riqueza vinculada a too ello que podemos tener actualmente ye la de conservar, estudiar y difundir toos esos xacimientos del pasáu, y arrecoyer y tresmitir les histories y lleendes de tradición oral vinculaes con ellos.