domingo, 16 de abril de 2017

País o endogamia estéril. Ehí ta la escoyeta.


De magar l'añu 722 pasaron abondos sucesos y xeneraciones. Asturies nació col Reinu d'Asturies y la  xente asturiano tamién. Lo demás, caxigalines de pazguatos inorantes. Pero les naciones como les persones ñacen y muerren. Y a la ñación que fixere galanes nel sieglu VIII tóquen-y nestes dómines campanes de difuntos. Esbarrumba pali que pali nun procesu imparable lo que foi país, xente construyendo país y camín de futuru sestaferiáu a comuña.

Cuando nun se tienen les idees clares el mangaráu conceptual fartuca a los descabarriaos y esllúmalos con futuros posibles que son imposibles. El tracamundiu ye descomanáu. Lo nacional sustitúise polo endogámico. A la nobleza de l'altitú de mires apodérala la xermandía empicorotiada por quien afalaga los egos ayenos con milenta "gústame" nuna rede social. N'Asturies sustituyóse cuantayá la visión de país pola perronera endogamia narcisista y folcloricista. Pol cainismu. Pol sectarismu. Pol porgüeyu. Semar la inorancia viña bien. Pa quien desconoz otru discursu alternativu, la espirica del endogámicu cainita fracasáu suéna-y a turullos melgueros tocaos por dioses arteros qu'empobinen a una victoria épica.

Esta ye l'alternativa que tenemos hoi nesti país asturianu. D'un llau'l llabor constante destructivu de quien lu quier desaniciar pa convertilu nun balcón afayadizu pa que la meseta se mire a la mar. D'otru llau, una güestia fracasada, endogámica, cainita y que se mueve según manden los designios de los sos respectivos embeligros que pasa por ser una triba de grandes y abnegaos patriotes defensores de les esencies nacionales asturianes. Ehí ta la gran mentira. Ehí ta la gran traición. Ehí ta la quintacolumna de zapadores de los enemigos del país. Los patriotes por interés que son los antipatriotes.

Pero tamién ehí ta la otra escoyeta, la de les mentes independientes y crítiques y de los espíritus llibres. Sumase a la güestia d'empapirotiaos y mansos acríticos o romper con ella y buscar caminos nuevos y vidables. Pero anguaño nesta vieya y frayada nación eses mentes y esos espíritus críticos y llibres...¿Hailos?. ¿Úlos?.