domingo, 10 de enero de 2016

Los Sidros, Les Comedies, El Nuberu, y L'Enfotu

Empobinar pela carretera que pela Gargantá lleva de Llangréu a Valdesoto presta. Vas viendo montes y vegues, guíes casi solu y reláxeste.

Na corrada de la ilesia de Valdesoto va axuntándose la xente. Empecipies a ver cares conocíes. Esa xente irreductible que puxa, dende les sos estayes de llabor, porque alite la nuestra cultura. Abondes cares más anónimes, xente del pueblu que-y presta l'eventu ellí organizáu. Son los que-y dan correa al llabor, a fin de cuentes.

Apaez en Nuberu y miramos al cielu a ver si se decide a echar l'agua qu'acarreta. Pasaes les doce y media del mediu día, acabante la misa, toca echar les Comedies de los Sidros na corrada de la ilesia.

La primera ye la de los rapacinos. El Nuberu empecipia a soltar agua. Dempués la música de gaita y tambor anuncia la comedia de la xente mayor. Y el Nuberu decide siguir echando agua dende'l minutu primeru al caberu.

Pero da igual. Les comedies desarróllense neto a si fixere un día soleyeru. El públicu que tien paragües atéchase so ellos, y los que non siguen les actuaciones papando la chupa correspondiente como la papen los actores y actrices.

Hai vegaes que la rutina ye la meyor de les noticies. La bona asistencia de públicu a les Comedies de los Sidros ye, perafortunadamente, una rutina anguaño. Faiga sol, tea ñublo o llueva como ocurrió hoi. Presta ver cómo se consolida al traviés de los años esta mazcarada ivernal tradicional de nuestro.

L'últimu protagonista d'esta entrada del blog ye l'enfotu. Esi componente básicu y fundamental que tien que tener cualquier proyectu que quiera tener futuru. Y esi componente tiénenlu a golfaraes la xente que vien trepando dende va unos años por sacar alantre les tradicionales Comedies de los Sidros. Y mentes esi enfotu siga de pies nun hai mieu a que la cosa decaiga. Tamos de norabona.

Nun puestiquín allugáu na corrada de la ilesia de Valdesoto merqué una camiseta prestosísima con unos guirrios estampaos. Regaláronme con ella una chapa d'ellos tamién. Esti branu bien que me voi enchipar con ella puesta perdayures. Porque voi tar faciendo proselitismu de daqué que paga la pena sofitar.

La cultura popular con mayúscules escríbese, por exemplu, un domingu buxu y d'agua. Pero presidíu pol enfotu. Porque l'enfotu ye tamién una de les maneres afayadices d'esconxurar al Nuberu.