domingo, 3 de enero de 2016

Les fazañes de los derrotaos

Entamamos un nuevu añu arrecostinando coles llaceries bien conocíes que se repiten al travies del tiempu. Un bagaxe abegosu que nos dibuxa un futuru gafu y prietu.

Cierto ye que vivimos embarbiaos por un réxime qu'esglamia la nuestra nación como una guaxa tarrecible. Y cierto ye que remamos a retranca y probes d'arbíes.

Pero si siempre consiguieren los sos oxetivos los que remanen el poder en cada ciclu históricu nun tendríemos algamao munchos de los avances que tenemos hoi. Y ye que la historia ta finxada de fazañes llograes polos, a priori, teóricamente derrotaos.

Poro, quiero entamar esti añu que fai galanes refugando'l derrotismu.

Porque tenemos gargüelu pa rinflar, brenga p'arruxidar, manes pa trabayar y enfotu p'avanzar. Y nun ye poca cosa, miániques.

Cuento que ye mester que nos convenzamos dafechu que depende de nós dir faciendo, día a día, esti país. Reconstruyéndolu cola nuestra actitú personal y colectiva. Cada cual dando al dengue na estaya u meyor s'afaye. Apurriendo'l so granu pervaloratible de sable, pues toos son igualmente necesarios.

Convién recordar qu'equí hai xera a embute pa toos y toes. La llosa asturiana ta n'abertal pa quien quiera entrar y arremangase. Nin una sola persona sobra. Porque l'oxetivu de llevantar esti país rique pola xermandía nel llabor. Pero encamentando qu'ensin renunciar enxamás a la utilización de la crítica y l'analís como ferramientes imprescindibles p'algamar una andecha participativa y vidable.

Tócanos anguaño llevantanos de la postrer xostrada y ponenos, per enésima vegada, de pies y caminar. Tornando a sestaferiar el camín que nos lleve a valtar el réxime clientelar y antiasturianu que nos arcoxa. Arrogantes y parciales. Buscando fitos d'alcuentru frente a un enemigu común. Encarando'l futuru ensin mieu.

Asina que vamos encetar l'añu faciendo un brinde a escaecer derrotismos y quexumes inútiles, a buscar a comuña un futuru afayadizu, y a enfotanos por plasmar en realidá'l gritu pixuetu: ¡Avanti, Asturies!.