miércoles, 5 de agosto de 2015

El maíz de los ástures

Lleo na prensa provinciana que nos cartelos informativos del xacimientu de La Carisa apaez la burrada de que los ástures qu'habitaren el llugar nel so día comíen MAÍZ. Lleo tamién que los espertos soliciten la retirada d'esos cartelos porque consideren que dexen en ridículu a los asturianos ante los turistes que visiten el llugar.

Pregúntome yo quien sedrá'l responsable de la burrada en cuestión. Pregúntome tamién qué filtros pasaron los paneles informativos antes d'asitialos onde tán. Y pregúntome en qué manes tán los asuntos relativos a la cultura asturiana.

Pero pienso tamién que cuando se dan esti tipu d'aberraciones hai que molestase una migayina n'afondar nos oríxenes de les causes que lleven a elles. Y pescudando nello llego a la mesma conclusión que siempre aporto a ella cuando se dan estos casos.

Una conclusión que nun ye otra que la inorancia de la nuestra historia y cultura ye una de les señes d'identidá de la sociedá asturiana actual. Esa historia y esa cultura tán ausentes casi dafechu de la nuestra enseñanza, dende les escueles a la universidá. Tampoco nun tienen llugar nes polítiques culturales de les nuestres instituciones. Y, resumiendo, esa historia y esa cultura malviven apostalgaes no marxinal y prácticamente invisible.

Asina que, entrín y non la situación siga siendo esa, que se dean ente nós esti tipu de noticies alloriantes y estrambótiques entra dientro de lo normal y esperable. 

Ye lo qu'hai y lo que tenemos.