miércoles, 12 de agosto de 2015

Depredadores veraniegos

Una playa ye un sitiu afayadizu pa practicar bastantes actividaes. Pasiar, facer exerciciu, xugar, zampuxase nel agua, nortiar barcos n'horizonte, observar l'ocle que les foles van dexando na arena, andar pelos pedreros viendo la fauna que nellos habita...

Pero tamién hai quien va a la playa a exercer de depredadores, basándose nuna concepción de la fauna como si d'un xuguete se tratare. Asina podemos ver a xente -y ente ello a munchos rapacinos- armao con redes con palu y calderos qu'empobinen pa los fontanes de los pedreros a ver que se pue pescar per ellí. Dalgún pexucu, una sapa, un cámbaru, un ronchel... lo que cuadre. Dacuando vase tamién a la desembocadura del ríu qu'acaba na playa a por ranes. Y hasta dalguna llagartesa qu'escalez despistada pue acabar de mala manera.

¿Y si cai dalguna presa qué?. Pues nada. Porque se fai pa enredar y entretenese. Guapamente morrerá o quedará tirada dayures. Tamos ante un conceptu de los seres de la natura como trebeyos, oxetos pa divertise simplemente. Muncha xente entamará de xuro esta actividá ensin decatase de qu'actúen como simples depredadores. Cuando permedien rapacinos -pese al ciñu con que los armen con redes y calderos- tán deseducándolos nel respetu a los animales y a la propia naturaleza, convirtiéndolos, con toles bones y inocentes intenciones con que se faiga, en depredadores precoces.

Meyor usar les sableres de la nuestra mariña pa espansionar, asoleyase y contemplar tolo que  se quiera a los animales qu'ellí s'atopen y na so contorna. Pero pa observar y deprender, non pa capturar y desaniciar. Too ye mentalizase y proponéselo.