jueves, 23 de julio de 2015

Alfonsu ll y Vázquez de Mella

Nestos últimos díes lléguennos dos noticies relatives a dos personaxes históricos asturianos de dos époques dixebraes per bien de sieglos.

Nun paecen correr bonos tiempos pa les relaciones ente'l cabildru catedraliciu y el nuevu equipu de gobiernu uvieín. Permedia nello'l posible recorte  d'ayudes del ayuntamientu a la catedral. Y una de les actividaes mancorniaes pue ser la misa con que añalmente se facía renombranza del rei asturianu Alfonsu II el Castu, ún de los reis que más rescamplen de les dómines del Reinu Asturianu.

D'otru llau, el tamién nuevu equipu de gobiernu del ayuntamientu madrilanu acaba de quita-y la plaza que naquella ciudá-y teníen dedicada al asturianu Juan Vázquez de Mella, escritor, filósofu y una de les principales figures polítiques del tradicionalismu español. Autor nel so tiempu de discursos territoriales y llingüísticos que pudieren aplaudir, guapamente, asturianistes d'anguaño.

Pero dambos fechos, por llastimosos que nos abulten, tienen la so esplicación si los finxamos nes coordenaes en que nos movemos actualmente n'Asturies. Porque empozaos como tamos nuna aculturación foriata y despersonalización qu'entainen día a día, siendo la nuestra autonomía una risión que nun pinta un res nel mapa políticu español, qu'asocedan esti tipu de coses nun dexa de ser daqué esperable y posible, arriendes de la idiferencia xeneral con que s'acueyen na nuestra sociedá. Xusto lo qu'acaba d'ocurrir nestos dos casos.