jueves, 4 de junio de 2015

Patalexos

Caún de nós tenemos los nuestros paraísos. Suañaos o reales. Requexos au, dacuando, nos afayamos a escondidielles.

Nun quiñón d'un testamentu del sieglu XIX apaez el nome Patalejos. Quiciabes seya la trescripción lliteral del nome d'esti sitiu. O escurque teamos ante la castellanización de Patalexos.

Trátase d'un requexu nun monte de castañales mecíes con dalgún carbayu y otros árboles y con felechos abondos. Polo abegoso del terrén pudiere llevar un nome deriváu de patalexar. De toles maneres, nun lo tengo claro dafechu.

Ta furáu por vieyes chimenees mineres y amburó yá milenta vegaes, pero les castañales retueyen una y otra vuelta. Cerca hai un manantial con un barcal pa beber el ganáu. Ta arrodiau Patalexos de más montes de castañales y carbayos pervieyos, y dos fayones con dalgún sieglu tamién a recostines. 

Pasar pela seronda una mañana a la gueta per aquella contorna presta pola vida. Lo normal ye que t'alcuentres solu o que te cruces con dalgún caminante solitariu como tu, pero'l ruxerrux de la viesca, el chiar de los páxaros, el tinglar de les esquiles, o'l lladrar de dalgún perru son la compañía más corriente.

Bien de veces, nun fai falta viaxar lloñe p'atopar el to pequeñu paraísu. Pues afayalu, guapamente, namás que salgas del cogollu urbanu del asfaltu y empobines pa les afueres de la villa o la ciudá onde vives. Ellí mesmo de xuro que pues atopar el to Patalexos. El Patalejos escritu a pluma en tinta negro nun papel d'un vieyu quiñón.