lunes, 8 de diciembre de 2014

Llazos europeos



Ye Europa continente de naciones vieyes. Unes con estáu propiu y otres ensin él.
Tamién ye esti continente au nos asitiamos llugar de vieyes hermandaes, migraciones y relaciones.

Resulta perllamativo comprobar cómo hai mazcaraes asemeyaes a les nuestres -talo a los guirrios- pel continente européu a munchos miles de kilómetros del nuestru país. D'otru llau, nun podemos dexar de sentir como daqué hermano manifestaciones folklóriques alloñaes bien de distancia de nós. Dende música hasta cuentos o lleendes.


Danse anguaño n'Europa dos corrientes estremaes. D'un llau nel sen del uniformismu. D'otru, nel de la pervivencia de vieyes llingües, vezos y cultures. Esti últimu casu inxértase nel discursu de  la denominada Europa de los pueblos onde tien un sitiu claru y con drechu propiu la bien antigua nación asturiana.


Tovía hai xente pa esta parte occidental del continente que considera a los estaos actuales como daqué poco menos qu'inmortal, que siempre tuvo ehí y qu'hai que caltener a costa de lo que seya. Escaecen que los estaos y les naciones nacen y muerren. Y exemplos d'esto tenémoslos a esgaya y relativamente recientes (Checoslovaquia, Yugoslavia...).


Ye una xera perbona y mui saludable estrechar los llazos europeos. Pero non los iguaos nel más fríu mercantilismu, sinón los más fondos y ancestrales de frasca cultural, histórica, llingüística. Contemplando les diferencies como riqueza y afondando nes semeyances evidentes qu'atopamos. Una xermandía de pueblos europeos basaos nesa riqueza nacional ye una utopía anguaño, pero tamién la única posibilidá de sestaferiar un camín de collaboración a tolos niveles solidaria y vidable.