jueves, 26 de septiembre de 2013

Monster Chef

Queríos televidentes, bienveníos a un nuevu programa de Monster Chef nesta cadena que ye la de toos vosotros, la televisión pantagruélica asturiana, la TPA. Nel programa d'hoi vamos aprendevos a cocinar un pexe que va facer les delicies de tolos comensales. Un pexe autóctonu a más nun poder y endémicu de los nuestros llagos, auténticu rei piscícola d'ellos. Un apabardexu.

Como siempre encamentamos, lo primero de too que tenemos que facer ye consiguir un productu de la másima calidá. ¿Y qué meyor manera de llogralo que pescar un exemplar nós mesmos?. Pues atendéi pa lo que tenéis que facer pa llevar pa casa un exeplar preciosu d'esti pescao.

Teneis que madrugar abondo ceo pa tar al amanecerín, cuando empecipia a riscar l'alba, cabo'l llagu que más vos preste, pues nestes dómines anden toos estraos d'estos pexes. L'instrumental a llevar ye de lo más cenciello. Un goxu. Namás qu'eso. Dempués procederéis d'esta manera. Arremangáis los pantalones o faldes penrriba les rodíes y lo más cerca de los cadriles que podáis y metéisvos nel llagu. Dempués somorguiáis el goxu nel agua y ponéisvos a xiblar aquel cantar de "Dicen que van a poner/un ferrocarril a Mieres...". L'apabardexu, que ye un pexe boborolo hasta velo y dexalo, va metese él solín nel cestu. Tiráis de sópetu p'arriba ¡y yá ta pescáu!.

Agora vamos a esplicavos como se cocina. Faise nel fornu y al papillote. De mano, claro ta, nada de saca-y les tripes nin quita-y les escames. Sólo ponelu enriba una tabla y solmena-y col cantu les manes unos golpes como si fuéreis caratecas espertos p'ablandalu y puntu. De siguío, echáis-y sal y perexil. Ponéis-y alredor una guarnición de ñuños masacraos y metéislo too al fornu, arroxáu media hora antes, endolcando'l pexe en fueyes de berza o de figal, según les que tengáis más a mano, pa tresná'l papillote. Nada de papel que queda poco llariego. Dempués podéis dedicavos a trebeyar pela casa despreocupaos dafechu hasta que sintáis un tufu curiosu a chamusquina que vos va indicar que l'apabardexu ta nel so puntu. Sacáislu, emplatáis y ¡a la mesa!.

Como podéis comprobar, estimaos amigos del programa, un platu cenciellu de buscar y d'iguar que va facer de naguar, incrédulu y plasmáu, a cualquier comensal qu'invitéis a la vuestra casa. Y p'acabar, adelantavos que pal programa que vien vamos davos una receta escepcional y sabrosísima. Vamos aprendevos a cocinar un revueltu de cordobeyos y gamusinos con guarnicion de chinflos espirriaos. ¡Nun vos lo perder!. ¡Esperámosvos!...